Göra rent skärmen?

MiniLi

Trådstartare
Vad ska man använda för att göra rent en kladdig dataskärm?
Sambo envisas med att peka och hålla på, fullt med fingeravtryck..:cool:

Sv: Göra rent skärmen?

Aaaah! Lär sambon lite skärmvett, man pekar aldrig en skärm utan minst en cm ifrån, gärna fem :D

Jag försöker men det verkar inte gå in. Sen har han mage att skylla på MIG när jag påpekar att skärmen är smutsig :eek::p

Ah okej, var rädd att rengöringsmedel skulle vara skadligt för skärmen men då ska jag testa.
Kan det funka med fönsterputs också?

Jag har en laptop, får man rengöra skärmen med allrengöring? Har sett i olika butiker att det finns speciella trasor för dom..

Du behöver ju inte dränka hela skärmen i medlet men dutta lite på trasan funkar bra. Fönsterputs funkar också bra.

Jag har också laptop och de flesta datorer vi får från kunder är laptops. Vi rengör alltid alla datorer med ex allrengöring innan vi lämnar tillbaka dem. Det har aldrig blivit någon skada. :)

Klart man kan köpa en trasa om man vill men det behövs inte.

Du får väl hålla honom borta från skräpmat så han inte flottar ner skärmen:mad:

Skräpmat?
Det blir ju alltid fingeravtryck om man petar på skärmen, behövs ingen skräpmat för sånt :p

Jag har aldrig varit så praktisk & använt saker hemifrån haha :angel:
Utan köpt sådan där skärmputs från SIBA :)

Liknande trådar

IT & mobiler Någon här som vet om man kan göra något åt att laptopens bildskärm tappar ljusstyrka? Kan man åtgärda eller byta ut skärmen på något...
Svar
2
· Visningar
182
Senast: MJLee
·
IT & mobiler Jag drunknar i skärmtid; jobbar framför en skärm hela dagarna, slösurfar ledig tid på jobb och hemma. Nu känner jag att det räcker...
Svar
5
· Visningar
467
Senast: nullo-modo
·
IT & mobiler Jag har inget spelintresse, det mest krävande programmen jag kommer att använda tror jag är Lightroom och Photoshop. Vad jag förstått...
Svar
0
· Visningar
249
Senast: Cinzia
·
IT & mobiler Jag ska flytta och måste då ha mobilt bredband. Men, frågan är - hur mycket är normalt att man gör av med på en person? En hel del... 2
Svar
24
· Visningar
1 056

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka