Humelibumlan
Trådstartare
Får man säga så?
Antagligen inte, men det struntar jag i... Man får inte bete sig som hon gör heller...
Det var ok att hon drabbades av storhetsvansinne och hotade mig 1 gång... efter det var hon som vanligt..
men nu efter 1 månads vila i hagen pga av skada är hon komplett idiot!
Man kan ju tycka och tro att en häst som hon, som tycker de flesta former av mänsklig kontakt är totalt onödig, ska bli glad och tacksam över 1 månad i hagen med polarna? Men å nej då..
Om hon förut drabbades av STORHETSVANSINNE när hon helt plötsligt vart ranghögst på gården, så har hon nu blivit GUD och helt plötsligt glömt bort all form av uppfostran och tidigare rangordningar gentemot människan..
Mot mig är hon ganska ok... men inte mot andra, bla. stallägaren som ju tar in och släpper ut...
När man ska ta in henne, ska hon för det första inte komma... då tar man ju såklart en av de andra två... men så fort man fått fast dem och ska öppna grinden, så kommer hon! Backandes och kickandes och de båda stackarna som man redan infångat flyr i vild panik... helst då över den som håller i... Sen går det att ta henne, för hon ska ju gå först in så klart...
Sen måste de andra hästarna hela tiden visa att hon är ledaren... så hela tiden springer hon runt och flyttar dem hit och det, precis som för att de inte ska få glömma bort vem som betsämmer...
När hon skulle veterinär undersökas är egentligen för pinsamt att ta upp, men jag är så glad att det var "min" veterinär (

Som tur är är ju MIN veterinär begåvad med humor och förstånd och trots att hon höll på att skratta sig fördärvad upprätthöll hon en (misslyckad) min av medlidande och fallde en kommentar i minuten liknade "Vilken j***a satmara" om min häst... :smirk:
Jag har nog aldrig skämt så i mitt liv...
Sen har vi ju häromdagen då fröken skulle få på sig nya dojjorna... BLÅ PG... av någon anledning uppförde hon sig som vanligt under skoningen.. .men stod i låne boxen och sparkade, pep och högg i box gallret så fort någon tittade på henne... Vilket i stort sett var hela tiden...
Jag vet att hon blir lite "knasig" av att vila, men detta tar priset och just nu är jag så trött och less på henne att jag inte ens har lust att åka till stallet....
Denna dam ska jag rida på för första gången på 1 månad i morgon tänkte jag!
Ingen Kamamazie pilot som känner sig manad?
Tack för att jag fick svammla av mig lite...