Göteborg Horse Show 2015 shoppingtråd

Hittills har jag köpt 2 av 4 grejor jag behövde.
  • Stalltäcke amigo 100gr stl 115
  • säkerhetsväst racesafe
  • back on track nackvärmare
  • Back on track strumpor
  • Hv väst
  • Hundhalsband med gravyr
  • Pläd till hunden att ha i bilen
  • Hundgodis
  • Hundleksak
  • Vikbar vattenskål
Jag tror det var allt

Jag har nog aldrig kommit hem med så lite som jag kom hem med idag. Det blev:
  • Ett vitt dressyrschabrak
  • Två grimmor (varav den ena till min stallägare)
ea811466-ff3f-41e7-a8f0-7e457684ea18.jpg

image.jpg1.jpg

Hittade en hel del på mässan, och flera av sakerna jag hade hoppats på!

Ett Bombers bett, tvådelat med lock-up till ett bra pris.
Equipes läderrengöring och olja.
Ett schabrak.
Skimmelschampo (inte för att häst är skimmel men väl begåvad med silverman och -svans)
Roeckl-handskar, HELT ljuvliga ju! Det enda störiga var att en annan utställare sålde likadana handskar för en hel hundring billigare vilket jag upptäckte för sent.
Ett par jodpursbrallor med lite bling som satt som att de var sydda efter mina mått :love:. Ångrar att jag inte köpte ett par vanliga ridbyxor i samma märke också när jag ändå var där, det var riktigt bra mässpris på dessa visade det sig när jag googlade på märket när jag kom hem sedan :banghead:

Jag hade en trevlig dag på mässan, men bitvis rörigt och trångt, svårt att hålla reda på var man varit osv. Många montrar har ju också i stort sett precis samma utbud. Men överlag tycker jag att det fanns en hel del att välja på. Det lättade upp med mängden folk vid lunch redan idag och sen var det ingen fara alls!

dsc_0592tinyedit_54f36045e087c3142a87fa57.jpg

dsc_0583edit_54f36037e087c31403b7cce3.jpg

Hade tre saker på min shoppinglista och fick med mig två av dem hem - skor och höpåsar. Letade länge efter en lädergrimma men hittade ingen som föll mig i smaken, i princip alla hade mässningspännen och det vill jag inte ha. Men jag är nöjd ändå, tyckte jag gjorde ganska bra fynd. Skorna var det 50% och tröjan typ 60% rabatt på :D

Jag tyckte mässan kändes liten i år, det enda jag köpte var ett par short chaps, mest för att de var så billiga(79 kr). Jag hittade en jättefin jacka också, men den fanns tyvärr inte i min storlek. Jag tror ALDRIG jag har kommit hem med så lite shopping förut, men plånboken blev ju glad iaf ;)

Jag gick på mässan igår kväll, perfekt med väldigt lite folk precis innan stängning :D Och sedan idag då i pauserna mellan showerna, inte riktigt lika rymligt :cautious: Fick inte med mig direkt mycket hem men är väldigt nöjd med det som blev!
WP_20150301_22_11_37_Pro_zps8s2tbui0.jpg
WP_20150301_22_12_29_Pro_zpsydxbh2ex.jpg

Glööckler ridbyxor som är supersköna! Silicon vid knän och superstrechiga, och sen tyckte jag dom va lite coola :p:love:
PS-godis, standard mässköp numera
Dressyrschabrak
Rakt tränsbett från de som sålde ut för 49 kr, lagomt dyrt när man håller på att prova sig fram

Skulle gärna ha haft med mig en lädergrimma i x-full hem men hittade inte en endaste... Även läderfett från stübben men missade det på börjes igår och idag så var det slut. Letade febrilt efter någon monter som hade med sig en charles owen ay8 extra round fit att prova men det verkar inte finnas i Sverige :confused::( Och vitt dressyrschabrak med gulddetaljer fanns inte heller något som inte låg runt tusenlappen heller.

Sen tyckte inte jag att det va särskilt mycket svårare att hitta i år jämfört med förut. Har dock varit i på GHS fyra år i rad och ett par gånger tidigare än så också. Det känns lite som att hela GHS-mentaliteten slår igång direkt när man kliver av tåget :p Några montrar tyckte jag hade ändrat om lite när det gäller ingångar och så men tyckte att det funkade helt ok ändå :)

Jag var ute efter en bra lädergjord, dressyr men hittade ingen. Var också ute efter benskydd med ludd men hittade mest skit så där gick jag bet. Köpte Roeckl-handskar, ridskor och det jag var mest nöjd med, 4 BoT-paddar för 599 spänn! Hade nog handlat mer om det inte varit så himla rörigt.

Jag köpte ganska mycket grejer, lite för mycket :p

image_zps68aa6nhs.jpg

Eskadronschabrak, Kyro pannband.

image_zpsk2zy6lze.jpg

Väst Springstar

image_zpspaxud5zv.jpg

Eskadron täcke och grimma

image_zpsfpluevdv.jpg

Amigo Insulator (100 kr - fynd!) Pikeér HV Polo och KL

image_zpsgkttzqfr.jpg

Prestige stigläder, stövelputs, KL keps, grimmor från Börjes

image_zps0kanh81p.jpg

Boots, Dyon blinkers, grimskaft, hönät

Och en sån där massagekudde till min rygg :love:

Ignorera mig om jag kapar tråden, men jag undrar lite över hur ni tyckte Mässan var upplagd; gick det bra att hitta? Jag känner några vars montrar hamnat väldigt i skymundan och folk hittade knappt dit. Om ni jämför med Friends´ Arena, om ni var dit ifjol, är den här Mässan lika bra/bättre/sämre?

När jag var på friend's ifjol så reflekterade jag över att det var lätt överskådligt då när man kom in på mässan kom från läktarhöjd och mässan inte var så stor. Det gick att få en överskådlig syn.
Dock tyckte jag att friend's var överrepresenterad av fina dyra märken och inte så mycket fyndmöjligheter som jag tyckt GHS har.
Kändes oxå väldigt trångt på friend's.
GHS tycker jag inte är så svårhittat, och då har jag lokalsinne som en pennspets. Börjar alltid att systematiskt gå rad upp och rad ner. Vilket funkar bra, sen när jag har koll på de stråken så gör jag avstickare till montrar som ligger mer "avsides".
Däremot så tyckte jag att årets GHS precis som friend's var fylld med fina och dyra märken, fynden lös med sin frånvaro om jag tänker generellt. Famns vissa montrar som var fyllda med fynd i alla prisklasser men oxå många som sålde till "mässpriser" som efter snabb googling var dyrare eller lika dyrt som vanligt.

Saknade Min Häst och Mulle i år :(

Jag saknade en riktig Hööks monter i år, hade velat köpa nya ridskor. :(
Tyckte de var svår hittat, alla hade nästan samma sak. Inte mycket till mässpriser, kollade på micklem träns, knappt en hundring billigare än på nätet.

Lyckades dock med ett riktigt bra fynd, ett Treadstone klinker träns för halva priset. En butik som skulle lägga ner hade allt till halva priset, mest till ponny(yes) :)
Riktigt nöjd, kommer bild imorgon när jag provat det på ponnyn! :)

Ignorera mig om jag kapar tråden, men jag undrar lite över hur ni tyckte Mässan var upplagd; gick det bra att hitta? Jag känner några vars montrar hamnat väldigt i skymundan och folk hittade knappt dit. Om ni jämför med Friends´ Arena, om ni var dit ifjol, är den här Mässan lika bra/bättre/sämre?
jag var inte på ghs i år men jag tycker att deras labyrint upplägg är perfekt ur säljsynpunkt, kunderna rör sig inte bara mellan t ex charlies, börjes och flädie utan tvingas springa runt till alla montrar i sin jakt på den butiken man var i för 10 min sedan ;) = man ser fler montrar och fyndar mer :).
falsterbo t ex är ju väldigt lätt överskådligt, man tvingas inte att gå in i montrar för att se vad som finns där så som i göteborg.

så jag tycker bäst om ghs ur shopping perspektiv, falsterbo tycker jag dock bättre om att se tävlingarna på, även om det ibland är 3 olika saker samtidigt som man vill se på 3 olika arenor..

Här kommer mina inköp från eurohorse. Detta var första året för mig och det var så himla mycket att ta till sig så på lördagen blev det inte mycket shopping. Söndagen gick bättre!
Fick i vart fall ett par saker med mig hem till hästen.
* Ett Swarovski pannband med guldiga stenar
* Mia RS gula lindor för 50% rabatt
* Lösgodis från Ps
* Tredelat bett med fasta ringar
* Två allroundschabrak
* Lädergrimma med mässingsspännen samt ett gult grimskaft
Kan säga att jag föredrar Falsterbo om man enbart tänker på mässan men det finns inte mycket som slår GBHS sittandes på arenan.
Av någon anledning går ej bilden att se..

Senast ändrad:
Jag är nöjd med mina "fynd" shoppade mest på fredagen men lite på söndagen och hade tur eftersom börjes precis fyllde på med täcken när jag stog och letade efter 145cm täcken.

2 saltstenshållare till priset av en 26kr
2 hönät (vanliga) till priset av ett - har insett att hönät går att använda till allt möjligt på gården ;) 15kr
2 par benskydd - globus - svart heltäckande "dressyr"modell 255kr för båda paren!
2 vintertäcken 300g för 500kr (börjes tingseryd) - nyans av grön
1 cowboyhatt till sambon för 200kr
1 foxfire pälsglans 98?kr - granngården - såg att det var helt utplockat på söndagen
1 foderskopa 20kr - granngården
1 flaska blue horse linement 140kr

Sen är jag fortfarande väldigt nöjd med min kingsland jacka som jag köpte förra året för 300kr som i år kostade 450kr.

Jag jobbar på GHS och då går jag ju på mässan ett flertal gånger. Jag tycker inte det är svårt att hitta då de flesta montrar ligger på samma ställe år efter år. Jag var på Friends i höstas också, men jag tror det var lättare att hitta där på grund av att man fick en överskådlig blick när man kom uppifrån samt att det var mindre.

KL
Från årets mässa fick jag med mig:

En Sadelgjord från Lippo Selected. 50 % rabatt på den :D
Ett ergonomiskt träns från Polo after riding. Också 50 %
2 lädergrimmor från Börjes.
En hjälm från Charles Owen.
Ett arbetsrep på 7 meter.
Ett 20 g. stalltäcke från Eskadron.

Jag är mycket nöjd med årets shopping och är glad över att jag inte köpte något som inte stod på min lista :D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Stiftelsen Göteborg Horse Show har en lång tradition av att dela ut stipendium till elitsatsande juniorer och young riders. Svenska...
Svar
0
· Visningar
67
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det vankas hästfest i Göteborg. SVT sänder hela helgen från Göteborg Horse Show. I kväll är det dags för de svenska stjärnorna i...
Svar
0
· Visningar
283
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Göteborg Horse Show är i full gång. På lördagskvällen är det dags för Gothenburg Trophy-hoppningen.
Svar
0
· Visningar
191
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Seger i gårdagens dressyr. Och i dag tog Maria von Essen en ny pallplats i världscupen. Svenskan blev tvåa i küren på Göteborg Horse Show.
Svar
0
· Visningar
325
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V