Gotska sandön

modig2017

Trådstartare
Behöver extremt mycket pepp känner jag...

Jag har blivit medbjuden (betalar själv) på en resa till Gotska sandön, sagt ja och har nu extrem ångest eftersom jag hatar att resa... Det är en komplicerad historia men jag sa ja för att jag ville vara snäll mot den som frågade om jag ville med.

Finns det någon här som varit där? Är det Värt att åka dit? Hur fungerar det med allt? Hur fördriver man tiden?

Sandön är en fantastisk naturupplevelse. Man vandrar, badar i havet och går promenader på stränderna. Läser böcker och lyssnar på poddar och program som man laddat ner innan. Njuter av havet och naturen. Kollar på sälarna.
Jag har varit där 5-6 ggr. Det som kan vara besvärligt är resan dit.
Den kan vara jobbig om du har anlag för sjösjuka så det kan vara idé att ta något mot det innan. Kolla på apoteket det finns armband. Det kan bli kallt på båten också. Regnkläder och varma kläder är bra att ha tillgängliga på resan och matsäck.
Båtresan kan vara lugn också. Det händer. Ibland lägger båten till ganska långt från lägerplatsen och då får man vandra dit.
Ta med allt du behöver för du kan inte köpa något när du väl är där. Du behöver ta med extra mat för om vädret är dåligt kan man bli kvar någon extra dag.
Det är absolut värt det om du tycker om att vara ute i naturen.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 947
Senast: malumbub
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 433
Senast: Edla
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 457
Senast: Johanna1988
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 310

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka