Gott till hunden!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Charlotte
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 895
C

Charlotte

Jag undrar lite om vad man kan ge till hunden som är mer "naturligt" för dom. Känner en som köper köttben och kokar hemma och ger till sin hund.
Min hund äter vanligt knaper-foder och så får hon lite grisöron och annat gott som man kan köpa i djurbutiken. Men jag vill ge henne något annat men jag vet inte vad bara..

Förslag?

Sv: Gott till hunden!

Vad du än gör koka inte ben! Det är då flisorna kommer och kan göra mer skada än nytta.
Jag köper kyckling hjärta eller gris hjärna och kokar dom, men det luktar riktigt illa så du får inte vara för känslig och du får tänka hela tiden på att vovven kommer älska det. Och sedan använder jag vattnet som blir över att baka goda hundgodisar på.
Eller köp vanliga märgben och ge, men som sagt det skall vara rått. Vovven får ibland också råa köttslamsor (köpta på slaktersiet) vilket uppskattas mycket. Men glöm inte att ta bort mattan för det blir kladdigt.

Märgben finns i vanlig mataffär. Om dom inte har det be att dom tar in det. Köp på dig några stycken och släng in i frysen. Dom brukar kosta mellan 4 och 10 spänn.

nej det är inte farligt. benen är så mjuka att t o m katten krossar dem. både kycklingvingar och märgben går att köpa i mataffären.

Vad du än gör koka inte ben! Det är då flisorna kommer och kan göra mer skada än nytta.
Jag köper kyckling hjärta eller gris hjärna och kokar dom, men det luktar riktigt illa så du får inte vara för känslig och du får tänka hela tiden på att vovven kommer älska det. Och sedan använder jag vattnet som blir över att baka goda hundgodisar på.
Eller köp vanliga märgben och ge, men som sagt det skall vara rått. Vovven får ibland också råa köttslamsor (köpta på slaktersiet) vilket uppskattas mycket. Men glöm inte att ta bort mattan för det blir kladdigt.

Råa märgben och kyckling hjärta, köper man det oxå på slakterier?

Båda sakerna går att hitta i vanlig mataffär.
Hjärtan brukar ligga vid den färska kycklingen.
Märgben kan man köpa på slakteriet också om man vill. Jag får mina märgben gratis ifrån min förra praktikplats då dom ibland slaktar någon ko då och då, och det är mycket kött på dom vilket det inte brukar vara om man köper dom i affären.

Okej, va bra! Men brukar dom bli dåliga i magen om man ger dom köttslamsor och råa märgben?
Ursäkta alla frågor, men jag vill få så mycket information som möjligt.

Dom kan bli det om dom inte är vana eller om dom har lite känslig mage.
Ta ut lite märg ur benet till en början om du är orolig, eller om du ger lite mindre mängder kött och öka på sagta men säkert.

Håller på det som flera andra föreslagit, märgben!
Har fått det utav jägare vi känner tidigare, men min hund (labradorkorsning) kan inte äta det. Hon skäller mest på det och vet inte vad hon ska göra med det!

Liknande trådar

Övr. Hund Som rubriken lyder antyder vill jag prata bäddar. Senast jag hade hund (10 år sen drygt) hade jag ingen bädd till honom, förmodligen för... 2 3
Svar
53
· Visningar
2 104
Senast: bollen__
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 192
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Jag planerar att adoptera/köpa en husky, inte imon utan om två år eller så när jag har hus och inte bor i lgh. Vi är fullt påläst på vad... 2 3
Svar
56
· Visningar
5 696
Senast: lilstar
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 597
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka