M
Montéryttare
Någon med fakta? Positiva resp negativa reaktioner?
Tacksam för all info
Tacksam för all info
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Rhapsodie skrev:Positivt, longerat med graman, inspänningstyglar, snodd dylikt, inte alla funkat... men gouge hittar hon sin egna form och kan gå framåt och jobba![]()
apocalypsen skrev:Har testat både e Gouge och chambon på olika hästar.
Fick positivt resultat på alla utom min egna pålla så hon får ha inspänningstyglar alt graman beroende på om jag rider eller longerar.
Apo
Positivt, longerat med graman, inspänningstyglar, snodd dylikt, inte alla funkat... men gouge hittar hon sin egna form och kan gå framåt och jobba
sannaaah skrev:Longerat med graman??!!
Breccia_ skrev:Jag har ridit några hästar på gouge och tycker det är en trevlig hjälptygel, spec om ryttaren är lite orolig i sin ridning så att säga och har svårt att hitta rätt.
Min häst hatar den dock, han tycker inte alls om att vara fast, det enda som fungerar på honom när man rider med hjälptygel är gramanen (för den går att ge efter med lättare) och vanliga inspänningar vid longering.
Tycker gouge är väldigt bra, har bara sett positiva reaktioner när hästar ridits på dom.
FlipTheFrog skrev:Är du intressera kan jag göra en sammanställning av det han skriver om gougen.