GPA Speed Air

Centaur

Trådstartare
Tänkte investera i en bra ventilationshjälm inför sommaren så det går att rida med hjälm även dom varmaste dagarna utan att få värmeslag. Har en CO Wellington Classic som jag älskar men den är inte direkt sval...

Funderat lite på en Speed Air, och undrar om ni som har den tycker den är värd sitt pris? Är den verkligen så sval som reklamen lovar?

Även intresserad av andra svala hjälmar, enda kraven är att den ska finnas i annan färg än svart och ha form som en normal ridhjälm (inga konstiga cykelhjälmar alltså). Någon som kan rekommendera nåt märke/modell? :laugh:

Sv: GPA Speed Air

Tycker inte den är värd priset... tex Lamicell Master är bra och snyggare (enligt mig iaf).

Har en själv men gillar den inte så mycket. Det kommer lätt uppepå huvudet och tycker inte den skyddar så bra om du skulle åka av. Annars är det sval och bra =perfekt på sommaren. Men då tycker jag man lika gärna kan köpa en lamicell eller någon. Som man även kan få i mer personliga färger :D

Speed Air-hjälmarna är jättesköna, men jag tycker inte att dom är värda priset. Men om du googlar lite, så kan jag lova att du hittar GPA utomlands för iaf nästan halva priset... :laugh:

GPA är 1000 ggr snyggare än Lamicell, tycker att Lamicell är skitfula.

Har haft en o den var inte prisvärd, dålig kvalite o ingen jättebra vantilation.
Har två Lamicell nu, mycket bättre på alla sätt.

Ja, tänkte beställa från utlandet isf, här hemma kostar dom ju det dubbla!

Kollade på Lamicell, gillar Master! :) Men hur funkar stl? Justerar man med vaddering? Jag brukar ha 56 eller 57, motsvarar det M?

Bison, du som haft båda GPA och Lamicell, är dom lika svala?

För mig är den värd varenda krona!!
Man känner knappt att man har den på sig, och den ventilerar verkligen jättebra.
Lamicell-hjälmarna passar inte min huvudform alls och dessutom tycker jag att både transformer och master är riktigt fula och plastiga.

Jag köpte Euro-modellen från England för strax över 4000,- inkl frakt, samma hjälm går/gick på över 6000,- här.

Det är ju verkligen inte den snyggaste hjälmen på marknaden men det finns ju olika grader av fulhet :D

Jag har också en CO WC, så vi borde ha ganska lik huvudform.

Hade en vanlig speed air och den gillade jag inte så mycket. Visserligen blåste det inne i hjälmen när man galopperar och det är ju trevligt, men tyckte den kändes som den inte direkt skyddar typ bakhuvudet om man ramlar av.
Sålde den och köpte en speed air tot ist, jag intalar mig att den är bättre :angel:

För mig är den värd varenda krona!!
Man känner knappt att man har den på sig, och den ventilerar verkligen jättebra.
Lamicell-hjälmarna passar inte min huvudform alls och dessutom tycker jag att både transformer och master är riktigt fula och plastiga.

Jag köpte Euro-modellen från England för strax över 4000,- inkl frakt, samma hjälm går/gick på över 6000,- här.

Håller med dig om Lamicell, dom är hemskt fula. Synd bara att GPA är så himla mkt dyrare.

Jag köpte nya modellen Speed Air Evolution på eBay, ca 2400 kr inkl frakt.

Om man slår ihop vad vi lägger på våra hästar under ett år så gör de tusenlapparna extra ingen större skillnad :D

Jag kan ha både CO WC, GPA SA och Lamicell utan problem, så det är snarare hur vadderingen ändrar sig.

GPA tycker jag susar mycket när man galopperar, irriterande. Har Lamicell nu, tycker de är super, prisvärda också!

Equi theme!!!! Älskar min och priset ligger på tusenlappen :) Finns i brun svart och marin :) H**ks har den svarta och jag köpte min där :P Älskar den!!

Liknande trådar

Utrustning Efter alla dessa diskussioner om gamla hjälmar osv. Insåg jag att en ny hjälm vore på sin plats, även för min del... Men nu till det...
Svar
9
· Visningar
5 432
Senast: Rosett
·
Utrustning Måste byta ut min hjälm nu då jag kraschat min Gpa Titanium. Funderar på en Speed Air, antingen en vanlig eller en Tone in tone. Kan jag...
Svar
1
· Visningar
706
Senast: Elektron
·
A
Utrustning Hur är GPA Speed Air - Tone on Tone och Euron i storlekarna? Min kompis sa att hon trodde att ToT´en var en storlek mindre än den...
Svar
7
· Visningar
2 959
Senast: LinnHolmbom
·
M
Utrustning Hej! Jag köpte en ny ridhjälm igår, en gpa speed air ToT. När jag provade den i butiken satt den tight, jag fick gå runt med den ett...
Svar
8
· Visningar
1 589
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka