Gpa textium

puppan2

Trådstartare
Är det någon som har testat en GPA textium?? Det står att GPA-textium är en "Lättviktshjälm med ventilation. Väger endast 450g", och att en GPA-titan är en "Superventilerad lättviktshjälm".
Är det någon som vet om det är någon reell skillnad?? Textium är ca 650 kr billigare.
/puppan

textium är den vanliga hjälmen, med kolfiberrand i mitten och blågrå tygaktig. Titiumhjälmen har sammet och bättre ventilation än textium, den har flera luftintag på den svarta/silvriga randen.
Men passformen ocg lättheten är i stort sett densamma.

Aha. Men om man tittar på Hansbos hemsida så står det under textium hjälmen "nyhet från Pikeur", så jag fick intrycket att det var den nyaste hjälmen. Verkade dock konstigt att den skulle vara billigare. Tack för infon.

Liknande trådar

Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
878
Senast: TinyWiny
·
Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 104
Senast: Majjijann
·
Fordon Jag är på gång och ska byta bil, men tycker det är svårt med begagnade bilar. Min budget är ca 150 000 kr och det är ett plus om bilen...
Svar
6
· Visningar
765
Senast: Windy
·
Hemmet Mitt vardagsrum är trångt och omysigt. Min plan för att råda bot på detta har varit att slänga ut gamla, stora soffan och det stora...
Svar
17
· Visningar
731
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Vad har ni för klösträd?
  • Leverera valp vid 12 veckor?