Gränskontrollen?

Luff

Trådstartare
Hur ska det gå till? Det är inte lätt att få information men här på Buke kanske någon vet. Klarar vi att kontrollera gränserna så här? Är det verkningsfullt?
 
Hur ska det gå till? Det är inte lätt att få information men här på Buke kanske någon vet. Klarar vi att kontrollera gränserna så här? Är det verkningsfullt?
http://www.expressen.se/nyheter/det-har-innebar-beslutet--i-6-punkter/ Inte världens mest pålitliga källa men åtminstone något om hur det ska gå till.
Det jag inte förstår är hur man ska kunna kräva att folk ska ha id-handlingar när man samtidigt läser om dels barn som föds i flyktingläger och därmed inte tillhör något land och kan inte få någon id-handling, dels de som har flytt över havet och kanske har tappat/blivit bestulna på sina id-handlingar. Men jag kan mycket väl har missuppfattat något, det känns som om det finns många delar som jag inte förstår. :(
Om vi klarar att kontrollera gränserna, tveksamt, jag ser framför mig folk som försöker ta sig till Sverige över vattnet i osäkra båtar och vi får ytterligare dödsfall. :(
 
Hur ska det gå till? Det är inte lätt att få information men här på Buke kanske någon vet. Klarar vi att kontrollera gränserna så här? Är det verkningsfullt?

Det är partiella gränskontroller, vilket betyder att inte alla kommer att kontrolleras utan det kommer göras stickprov. Om du inte har laglig rätt att resa in i landet så får du antingen vända om eller söka asyl. Effekterna blir troligtvis ett ökat asyltryck då de som vill vidare till Norge eller Finland kommer bli tvungna att söka asyl här om de inte vill vända tillbaka.
 

Liknande trådar

Hemmet Har fått tillstånd att anlägga vårt nya avlopp nu. I dokumentet som skickades ut från kommunen står det bland annat att jag ska föra...
2
Svar
30
· Visningar
874
Juridik & Ekonomi Jag har googlat lite, men blir inte riktigt klok på vad man skall tänka på, så tänkte buke är ju experter på allt. ;) sambon och jag...
Svar
15
· Visningar
623
Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 346
Senast: MiaMia
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
782
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp