Grafikkort!

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Bibbina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 802
B

Bibbina

Jag har the sims 3 som jag gärna vill kunna spela men har bara en bärbar dator. Vad jag förstår så funkar det att spela på min dator förutom att grafikkortet inte räcker till. Har letat på internet efter ett nytt men förstår inte alls vad som menas.

På spelet står det:
Grafikkort: 128MB med stöd för Pixel Shader 2.0.

Men jag hittar inget sådant nånstans? Finns det inte till bärbar eller är det inte ett specifikt grafikkort som heter så?

Vad ska jag isånnafall ha för grafikkort? Alltså, vad heter det när jag ska beställa?

Tack för svar:)

Sv: Grafikkort!

Det går inte att köpa nytt till en bärbar dator. Och det som står är inget grafikkort, utan egenskaper som krävs hos grafikkortet.

Åh suck...

Det är ny dator som gäller alltså...Jobbigt att man gjort en sån blunder att man inte kollade det först:o:crazy:

Jaja jag har inte så mycket pengar över att det räcker till en ny dator så det får väl bli en dyrköpt läxa istället...

nu vet jag ju inte vad du har för dator.. men den vanligaste grafikkortskretsen idag får nog anses vara gma4500 (standard intelkomponent, framförallt på enklare datorer).. uppfyller de specifikationer som du skriver..

har du öht provat att installera och spela?

Då ska jag vara lite taskig ;) Och säga att du missar inget! Sims3 är mycket sämre än tvåan på alla sätt och vis :)

(men lycka till i alla fall!)

Liknande trådar

IT & mobiler Jag konstaterade igår att jag behöver ett nytt grafikkort. Det jag har klarar inte av spelen jag vill spela, det bara laggar. Spelet...
Svar
18
· Visningar
1 147
IT & mobiler Jag har varit medlem på Zylom så länge jag kan minnas, men börjar tröttna lite. Dock inte på att spela. Jag gillar plattformsspel och...
Svar
1
· Visningar
789
Senast: Exile
·
IT & mobiler Jag letar efter en ny bärbar dator som ska ligga i prisklassen 5000 - 7000 kr. Det viktigaste kravet som jag har på datorn är att den...
Svar
4
· Visningar
3 925
Senast: klasis88
·
IT & mobiler Jag har börjat tröttna lite på att "alla" spel på den här datorn är otroligt sega pga. något med grafikkortet, och nu när Call of Duty 5...
Svar
7
· Visningar
1 411
Senast: sharkbomb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈