Jag har klurat och tänkt på bra sätt att förhindra min hästs bockningar. De är inte dåliga och sker precis de första stegen under ridning. Sitter mna kvar då så slutar hon men hon bockar med huvudet vid bogen och hela ryggen i en båga och studsar rätt upp och ner. Sen åt sidan och eftersom jag inte är så igång med ridningen, fick ta en paus efter senaste flygturen så sitter jag inte kvar.
Hon är kollad och sadln är kollad mm. Men frågan är: Förhindrar en graman att hästen bockar?
Jag skulle föredra den eftersom jag kan släppa efter och ha den lös sen när hon slappnar av, skarpt bett osv sitter där det sitter.
Men om jag drar ner huvudet kan hon inte bocka ändå?
HAr ridit i 25 år upp till msv hopp o dressyr men aldrig använt graman så jag vet inte om den hjälper?
Får jag bara sitta ut ett par ridturer så slutar hon, hon har nån form av glädjeyttring när hon gör så.
Hon är kollad och sadln är kollad mm. Men frågan är: Förhindrar en graman att hästen bockar?
Jag skulle föredra den eftersom jag kan släppa efter och ha den lös sen när hon slappnar av, skarpt bett osv sitter där det sitter.
Men om jag drar ner huvudet kan hon inte bocka ändå?
HAr ridit i 25 år upp till msv hopp o dressyr men aldrig använt graman så jag vet inte om den hjälper?
Får jag bara sitta ut ett par ridturer så slutar hon, hon har nån form av glädjeyttring när hon gör så.