B
Binsan
vad har ni för åsikter om att använda graman som hjälpmedel till att hjälpa hästar som gärna vill gå med huvudet högt o inte har spec. mkt motor framåt för skänkel???
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Binsan skrev:vad har ni för åsikter om att använda graman som hjälpmedel till att hjälpa hästar som gärna vill gå med huvudet högt o inte har spec. mkt motor framåt för skänkel???
fejko skrev:Framåtbjudlingen är A och O om man ska använda graman annars blir hästen bara ihopdragen. Alltså hästen måste först ta framåtdrivande hjälper sedan kan man sätta på en graman om det inte funkar med vanligt lösgörande arbete.
Hallonsoda skrev:Jag har aldrig riktigt förstått vitsen med graman. har alltid sett den användas fel.
cirkus skrev:Och sen kommer - bra för att visa vägen...hur fan visar man VÄGEN för den del som är viktigt, dvs bakbenen - med något som sitter i framänden på hästen ?
Susan skrev:![]()
Det tål att upprepas, de som är tillräckligt skickliga att rida med den, är också tillräckligtskickliga att lösa det på annat sätt![]()
cirkus skrev:Och sen kommer - bra för att visa vägen...hur fan visar man VÄGEN för den del som är viktigt, dvs bakbenen - med något som sitter i framänden på hästen ?
Det enda sättet jag vet att få honom dit jag vill är att rida honom dit, framåt mot bettet (som jag inte är emot!) och aktivera bakbenen allt vad jag kan.
Att dra ihop framänden har inte den effekt jag vill. Troligtvis får jag ner näsan, men vad händer med bakbenen