AraSlei
Trådstartare
Jag har gått och kärat ner mig totalt i denna vackra hundras, 
Är det någon som har GD här inne? Isf har jag lite frågor till er
Jag har aldrig haft en "egen" hund, men vi hade hund när jag föddes, och familjen har haft hund hela mitt liv.
Är det en komplicerad ras som "första" hund?
Ungefär hur mycket äter en GD för i månaden?
Klarar en unghund att vara med i stallet några timmar på em?
Jag är lite i valet och kvalet om jag ska ha en hane eller en tik. Själv tycker jag bäst om hanar i allmänhet, men på SGDK så rekommenderar de en tik som första hund.
Jag går på internat, och börjar trean nästa år. Problemet med en tik skulle vara att vi har två hanar hemma, och när jag kommer hem på lov och likn. skulle det vara vissa problem om hon hade löptid just då
Har även planerat att flytta hem efter gymnasiet.
Frågan är om en hanhund är för skarp?
Tusen tack på förhand, och om ni har några synpunkter eller vill berätta något annat så gör gärna det
Är det någon som har GD här inne? Isf har jag lite frågor till er
Jag har aldrig haft en "egen" hund, men vi hade hund när jag föddes, och familjen har haft hund hela mitt liv.
Är det en komplicerad ras som "första" hund?
Ungefär hur mycket äter en GD för i månaden?
Klarar en unghund att vara med i stallet några timmar på em?
Jag är lite i valet och kvalet om jag ska ha en hane eller en tik. Själv tycker jag bäst om hanar i allmänhet, men på SGDK så rekommenderar de en tik som första hund.
Jag går på internat, och börjar trean nästa år. Problemet med en tik skulle vara att vi har två hanar hemma, och när jag kommer hem på lov och likn. skulle det vara vissa problem om hon hade löptid just då
Frågan är om en hanhund är för skarp?
Tusen tack på förhand, och om ni har några synpunkter eller vill berätta något annat så gör gärna det
Senast ändrad: