Grand National på Strömsholm

• Övr. Grenar
  • Trådstartare Trådstartare experten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 16
  • Visningar Visningar 1 899
Sv: Grand National på Strömsholm

Jag ska självklart dit i år igen. Bor ju nu för tiden inte så långt bort så det är det självklart att man ska dit :bump:

Hoppas bara på bra väder och inte lika dåligt som förra helgen när strömsholmstävlingarna var ....

Jag stannar hemma men lycka till och hoppas att ni får bättre väder än vi har här!!

PS Sponsrade av SAAB nästa år??:angel:

Jag ska också dit! Årets höjdpunkt i gröngräset! Ska heja lite extra på Catarinas hästar :)

Jag ska dit!

Pssst..för er som är där i tid, missa inte min prickiga lilla rackare i ponnyloppen kl 11.50!

Vi syns på Österängen :D:bump:

Tyvärr har vi inga hinderhästar i nuläget, men lyckligtvist rids det slätlöp åxå så att man kan ha starthäst och får en anledning xtra att ta sig de 34 milen.

I år är det dubbelt roligt att se de fina hinderlöpen. Under min tid i sporten har det inte ställts upp så fina startfält. :bow:

Förra året blev jag besviken på TV4s täckning av Strömsholm. Iår blev jag om möjligt ännu mer besviken. Dagen innehöll båda V4 och V5 och vad fick vi se ? De tre första avdelingarna av V4an !... och sedan var det Copenhagen Cup dagen på Charlottenlund för hela slanten med mer eller mindre likgiltiga interviews. Hade det varit så fruktansvärt att visa hela V4an på Strömsholm ? Visa V5an ? Åtminstone själva Grand National ? I det minsta redovisa resultaten ?
Detta var bara för dåligt !

ATG-live visade Strömsholm före Charlottenlund, till travfolkets enorma irritation.

ATG-live visade Strömsholm före Charlottenlund, till travfolkets enorma irritation.

Jag hade för mig, att de gick omlott ? Jaja, där kan man se. Det var väl inte så heldigt tänkt ?
Det är lite lurt, det där med sport på TV. Vissa sportar får betalt och andra får betala. ATG hör till i andra kategorin har jag för mig. Något måste de väl ha att säga till om för pengarna och hade kanske klart för sig, att Lunden skulle generera fler pengar än Österängen. En affärsmässig hållning, men var det viktigare att se en novellfilm med Benny Haag i badmössa än åtminstone att visa tittarna en skylt med resten av resultaten från Strömsholm ? Kanske galoppen fick den tid, som svarar till aktieposten på 10 procent... men det är ingen ursäkt för att slakta utsändelsen för de, som har spelat på galoppens V4 och V5 eller blott är galoppintresserade. Det är väl inget kul att sitta med en V4 bong och bara tre avdelingar redovisas ? Finns det flera sätt att få mig att tröttna på att spela på galopp ? Dessutom fanns inte V5an med i materialet som lå ute hos spelombuden.
Hur man än vridar eller vändar på det, blir man, som galoppintresserat, bjuden in med armbågen av både TV-producenter och ATG.

:mad:

Charlottenlund fick en försening mellan lopp 2 och 3 så den minutiösa planeringen gick förlorad. Rörande Benny Haag så lyckades man starta ett brandlarm i och med hans återtåg vilket resulterade i brandkårsutryckning och frusen moderator.

Hur TV4 väljer att (mis)sköta sig vet jag inte, jag bedriver bojkott mot den kanalen. ATG-live saknar redaktör på söndagar så det är för mig oklart vad/vem som bestämmer vad som ska sändas.

Uppenbarligen är det också oklart för TV4, vem som hållar i trådarna. Efter så många år borde de ha klart för sig, att det kan hända en del saker under kapplöpningar, som har menligt inflytande på en minutiös planering... om man också där hänvisar till förseningen. Spesiellt om man kör två banor ihop. Åter ett bevis på den nonchalanta hållning de utvisar överför deras kunder.
Jag läste på ett annat forum, att udsändelsen slutade 7 min. före tid. Det hade jag inte koll på och det är bara, vad jag har läst. Var det så, är det hela ännu mer oförlåtligt.
Har ATG reagerat på TV utsändelsen ? Med tanke på hur V5an behandlades från det hållet, tillåtar jag mig att tvivla och börjar misstänka, att man, från flera håll, inte skulle vara odelat sorgsna om galoppen försvann helt och hållet.

Frusen tifo är väl inte gott ?

Senast ändrad:

Förra året blev jag besviken på TV4s täckning av Strömsholm. Iår blev jag om möjligt ännu mer besviken. Dagen innehöll båda V4 och V5 och vad fick vi se ? De tre första avdelingarna av V4an !... och sedan var det Copenhagen Cup dagen på Charlottenlund för hela slanten med mer eller mindre likgiltiga interviews. Hade det varit så fruktansvärt att visa hela V4an på Strömsholm ? Visa V5an ? Åtminstone själva Grand National ? I det minsta redovisa resultaten ?
Detta var bara för dåligt !

Själv missade jag det lilla som faktiskt visades från Strömsholm i TV4.

Men jag är inte bitter, för det kompenserades av att jag fick se den 10 minuter långa ad hoc intervjun av Stefan Hultman som i detalj beskrev planerna för sitt midsommarfirande tillsammans med sin mamma. Uppenbarligen är det viktigare än hästsport, när TV4 får bestämma. :D

GN visades på lunch sändningen på måndagen på tv4.

Bättre än inget men hade gärna sett det på söndagen i stället.

Liknande trådar

E
Övr. Grenar årets galopphöjdpunkt för alla vi som är amatörer i sporten, underbar stämning, det börjar med korvgrillningen på lördagskvällen på... 2
Svar
24
· Visningar
2 822
Senast: Kimman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka