Grapefrukt

Ajda

Trådstartare
En totalt meningslös fundering som dock återkommer med jämna mellanrum är:

Varför äter man grapefrukt med sked och inte klyftor som apelsiner och clementiner?
 
Jag skalar den och skär sedan bort hinnorna från fruktköttet. :d
Annars finns det speciella grapefruktknivar för att peta ut klyftorna ur halvorna. :up:
 
Jag skalar den och skär sedan bort hinnorna från fruktköttet. :d
Annars finns det speciella grapefruktknivar för att peta ut klyftorna ur halvorna. :up:

Jag äter med sked eller som Mia_R -lite meckigare men känns värt det när jag orkat engagera mig :P
 
Kom precis på att en typ av våra kräftgafflar har en utmärkt spetsig sked i änden, som gjord för att skopa ut grapefrukt-klyftor. Ja, jag äter också med sked :)
 
Jag äter med sked, men har en liten, tandad kniv och skårar längs kanten och klyftorna först. :d Älskar blodgrapefrukt!
 
Hej!

Jag äter grape som jag äter apelsin, dvs ibland skär jag i klyftor men oftast skalar jag och äter som den är. *omnomnom*. Ibland äter jag grapen med maräng på toppen, riktigt gott det med!

/Lavinia
 
Nu med ett finger pa hoger hand helt ute ur hanteringen och de sotaste blod grapes fran Florida med valdigt sega skal och lite "vitt stuff" kan jag inte skala langre, sa jag skar av skalet och skar grapefrukten i bitar. Men foredrar helt klart att skala och ata i klyftor.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har inackorderingar och med jämna mellanrum behöver jag påminna några av dem om att hålla ordning. När det har varit något som...
Svar
16
· Visningar
1 894
R
Kropp & Själ Förra vintern halkade jag i en nedförsbacke och drog bakhuvudet i isen…. Jag minns att det liksom svartnade och strålade ut i armarna i...
2
Svar
21
· Visningar
2 065
Senast: Blyger
·
Småbarn Vår femåring är så sjukt kräsen när det kommer till mat 😩 När hon var liten åt hon allt, sen blev hon lite mer återhållsam när det kom...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 864
Senast: Guldaskig
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 229
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp