Gräs farligt?

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare linabergmer
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 2 083
Sv: Gräs farligt?

Här släppte vi hästarna på sommarbetet för att alla andra hagar var direkt livsfarliga när den upptrampade leran frusit. I förebyggande syfte gav vi den mag&tarm.
Det gick inte alls.:cry:
Shettisen som fick fång i somras klarade det utan problem, och det gjorde X-ponnyn också.
Men nordsvensken som vad jag vet aldrig haft problem med magen fick kolik.
Idag har sambon fixat en ny hage, med hjälp av hilti-maskin för att komma igenom tjälen.

Sv: Gräs farligt?

Vår fånghäst i stallet släpptes i hagen med de andra nu i höst när gräsmängden minskade och det frusit. Fång! Fick veta av veterinärerna som var att risken var stor också med visset och fruset gräs.

Liknande trådar

Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
1 131
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Ska flytta hästen till nytt stall och flyttar från en hage med ytterst lite gräs året runt till en gräshage där det är mkt gräs. Dock är...
Svar
4
· Visningar
673
Senast: Hello
·
Hästvård Hej buke! Jag är här och läser ofta men har aldrig postat en tråd tidigare, men har ni hamnat i problem med stallägare och ber om ert...
Svar
13
· Visningar
1 294
Senast: Blyger
·
Foder & Strö Hej alla bukefalister. Jag har precis fått reda på att min ena har gräsallergi. Han kan vara allergisk mot följande ( en eller alla)...
Svar
18
· Visningar
716
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka