GRÄS!!!.....

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare chilipop
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 681
C

chilipop

Hej!

Kan nån ge mig lite hjälp nu???
Min ponny brukar kunna gå efter mig lös ut och in till hagen och på promenader hur lätt som hälst,
men nu när gräset har kommit är det ganska hopplöst
HJÄLP MIG!!!! :crazy:

(Vill ha tillbax min fina snälla, lydiga ponny!!!)

Först och främst; var konsekvent i att när du säger gå så är det gå. Ha starkt fokus dit DU ska, stanna inte och titta på din ponny utan bara gå och gå och gå. Repet sträcks, det drar och du anses säkert som ganska jobbig, men det är bara att göra slag i saken.

Och för det andra; stanna du och visa att det är okej att äta. Det är STARKA instinkter som är igång nu, och även om en bra relation ska övervinna hungern och suktan efter gräset så tycker jag man gott kan bjuda på att dom får äta det gröna gräs som kommit efter en hel vinter med tråkigt hö och silage.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och... 2
Svar
35
· Visningar
3 093
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför... 2
Svar
22
· Visningar
4 000
Senast: lirco11
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 684
Senast: Ceta
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 865
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka