Gratis (iaf billig) hemsida

Sv: Gratis (iaf billig) hemsida

kl

Det blev citynetwork och jag har installerat wordpress.

Men jag får ingenting att fungera :( Har installerat ett tema och försöker göra ett "child theme" enligt guide men det går inte. Blir tokig!

Använder du ett child theme plugin?
Om inte, testa! Sök på child theme i pluginlistan och välj något du tycker låter bra.

Men, inte alla teman fungerar så bra att göra child themes av, det kan vara där det hakar upp sig också.

(c. t. tre gånger i tre meningar, känns som om jag har fått hicka :D )

Det är ett child theme jag har försökt göra, men får det inte att fungera :/

Temat jag laddat hem och installerat finns inte i wp content mappen, där jag ska lägga child kopian? Äsch, jag vet inte vad jag gör fel men nånting är det.
Har provat att följa guide med!

Jag föredrar Google Sites om du funderar på att prova något annat :).

N.nu är en riktig skitsida, weebly också.

Har betalat för ett år så nu måste jag få det att fungera , uppenbarligen är det ju jag som gör något tokigt :P

Men har du provat att ladda ner ett plugin? Det sköter själva skapandet av child temat, du behöver inte göra något själv alls.

Installera det tema du vill använda och aktivera det
Installera och aktivera valfritt child theme plugin (T.ex. Orbisius Child Theme Creator)
Gå till Utseende - Orbisius Child Theme Creator och tryck på knappen Create Child theme som står under respektive tema.
När ditt c.t. är skapat, aktivera det och börja redigera som du vill.

Du behöver inte hålla på att skapa mappar och fixa med filer själv om du inte vill :)

Tack :)

Går det bara att redigera via html?
Har för mig att det skulle vara enklare.

Absolut Wordpress men absolut inte "one click installation" eftersom det skapar alldeles för mycket begränsningar. Åtminstone one.com.

Ett tips är att kolla hur ofta tema/plugg insändare uppdateras och vilken rating de har! Det finns mycket bra teman och plug INS men det finns också mycket som inte är bra. Google är din bäste vän!

Finns en Facebook-grupp där man kan få hjälp om man kör fast, rekommenderas!

Jag har en hemsida från www.n.nu och det är gratis. Har en liten e-butik, fotoalbum mm. Enkelt att lära sig och allt är på svenska!

Vill man senare ha ett eget domän så går det att göra om sin sida där till det mot en ganska billig peng :)

Det finns även mängder med olika teman och man kan även på vissa byta bild högst upp :). Kan PM:a min sida om du vill se hur det kan se ut :)

*kl*

Fast alltså Wordpress är inte "skitenkelt" i sig själv, det är supersmidigt för vana hemsidebyggare men rätt mycket att lära sig om man är nybörjare. Jag skulle inte rekommenderat det till någon som inte är så van, hellre då någon av wysiwyg-editorerna som följer med när man skaffar domän,tex hos one.com

Nu har ju du TS redan installerat det, så då rekommenderar jag dig att googla på wordpress-tutorials och lära från grunden, men räkna med att det tar tid och att du får lägga ner lite jobb.

Finns ett ställe som heter N.nu men vet inte om den har de funktioner du behöver.
http://www.n.nu/
Jag använder n.nu och tycker det är tillräckligt bra (tills vi lyckats få fast IP på vår egen server, så jag kan lägga ut min egentillverkade sida där)
Jag föredrar Google Sites om du funderar på att prova något annat :).

N.nu är en riktig skitsida, weebly också.
på vilket sätt anser du att det är skitsidor? Det ska nog utvecklas mer för att vara trovärdigt.
Har man ingen HTML-kunskap kan jag tycka att n.nu fungerar utmärkt, man ser vad man får.
Jag har en hemsida från www.n.nu och det är gratis. Har en liten e-butik, fotoalbum mm. Enkelt att lära sig och allt är på svenska!

Vill man senare ha ett eget domän så går det att göra om sin sida där till det mot en ganska billig peng :)
Vi som skaffade n.nu-sidor för länge sedan kan fortsätta med gratisvarianten, men det går inte längre att skapa nya gratissidor där, tyvärr.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 776
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 852
Senast: Juli0a
·
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor... 2
Svar
29
· Visningar
5 273
Senast: Fiorano
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 682
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka