Gratis program motsvarande Photoshop & InDesign?

Pancakes

Trådstartare
Ja, det blev ju en mac till slut :D

Nu vill jag försöka mig på det här med design, första grejen jag ska leka med är en logotype men jag har inte tillgång till varken Photoshop eller InDesign i nuläget (jag kan inte de programmen särskilt bra heller). Därför undrar jag vad det finns för (nybörjarvänliga) gratisprogram man kan försöka jobba i till att börja med?

Gimp och Inkscape är gratis och funkar bra, för pixel- och vektorgrafik.

Annars gillar jag Pixelmator skarpt, finns i AppStore och kostar runt 250-300 kr. :)

InDesign-motsvarigheter har jag dålig koll på, funderar på om Pages kan fungera för hobbybruk eller om det är en renodlad ordbehandlare.

Gimp och Inkscape är gratis och funkar bra, för pixel- och vektorgrafik.

Annars gillar jag Pixelmator skarpt, finns i AppStore och kostar runt 250-300 kr. :)

InDesign-motsvarigheter har jag dålig koll på, funderar på om Pages kan fungera för hobbybruk eller om det är en renodlad ordbehandlare.

Tack för tipsen! Ska kika på dessa :)

Painttool Sai finns också men jag har inte lyckats lära mig det än, håller fast vid min typ uråldriga photoshop xD

Liknande trådar

IT & mobiler Som namnet på tråden antyder så är jag på jakt efter ett gratis program eller en app som man kan skapa en logotyp i. Har tidigare...
Svar
5
· Visningar
321
Senast: Tilly_85
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 537
Senast: lizzie
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag jobbade med att stärka min självmedkänsla så var det vissa saker som fick mig att titta tillbaks på min barndom. Annars har jag...
Svar
12
· Visningar
2 385
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 675

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka