Graverade Namnbrickor

Springsteen

Trådstartare
Jag har planer på att införskaffa lite namnbrickor till mina hästar, till träns och grimmor.

Jag har alltid velat ha en bricka på nosremmen på grimmorna och på nackstycket på tränsen,
men frågan är ju om det går att ha en bricka där? Är det någon som har det?

Hursom. Jag ser även gärna bilder på namnbrickor i allmänhet! :love:

Sv: Graverade Namnbrickor

Jag har namnbrickor på tränsets nackstycke, grimmans sidostycke och förbygelns del som går över manken.

Kan fixa bilder lite senare!

Jag har visat den tidigare, men värd att visas igen :D

grimma.jpg

Fick den graverad och ditsatt på Falsterbo 2011

Typiskt, hade inga bra bilder på mina grejer. Men min bloding har graverad namnskylt på sin haggrimma, lädergrimman samt lädergrimskaftet. Utöver det har han sitt namn broderat på; fodrat och ofodrat transporttäcke, förbygel, pannband, selunderlägg. Tror att det var allt? När jag får råd ska jag beställa en selpåse med hans namn på. Funderar även på att låta brodera hans namn på fodrade regntäcket samt vintertäcket men det får vänta ett tag.

Hm, jag förstår inte varför man ska ha namnbricka på tränsets nackstycke? Finns ju fina rondeller att sätta i ett spänne eller pannband med namn. :D

Det går jättebra! Jag räddade ett stackars kvarglömt träns i förra stallet och det hade namnbricka på nackstycket. Mrs Diggles hette det stackars utflyttade djuret. :eek: :rofl:

Fast man borderar ju nere i tex högra hörnet bak på täcket, och där läcker det ju inte in vatten. Har aldrig gjort på nån av alla hästar jag har haft med broderade täcken. Praktiskt taget alla aktiva travhästar har broderade utetäcken och det funkar hur bra som helst!! Man broderar ju inte uppe på korset ;)

Jag köpte en graverad namnbricka på nätet till min kompis i födelsedagspresent där man också fick med nitar så fick man göra egna hål och hammra fast brickan, det gick super ;)

Var på nosremmen tänkte du ha den? Den kanske behöver vara böjd men det borde väl inte vara något problem att få till.

Undrar också var man kan köpa lösa brickor att sätta på själv. Hmm finns säkert på ebay! :idea:

kl

googla "grimskylt" så kommer 2-3 svenska sidor upp :) jag har precis beställt två :)

Kl

Tänkte ta kort på min namnskylt idag som sitter på min förbygel för att visa här i tråden men insåg då att den såg rent ut sagt för j*vlig ut!! Har liksom nästan börjat rosta lite där texten är, har väll kommit för mycket vatten och smuts på den som jag har vart slarvig med att torka bort! Ngn som har något tips på hur man kan få den fin igen? Mässingputs eller liknande kanske?

Är det mässing så blir dom tråkiga med åren MEN det går att köpa mässingputs på vilken större vanlig mataffär som helst och putsa upp skyltarna. de blir som nya :)

Okej tack för hjälpen, då blir de till att åka och köpa lite mässingputs nu då ;)

Första gången jag loggar in på säkert ett år o så diskuterar ni det jag vill veta ;)

Jag har flera stycken mässingsskyltar :) En på mitt ena träns - med mitt namn på så man kan använda det på fler hästar :)
På ett dyrt dyon lädergrimskaft har jag också mitt namn.

Sen har jag lyckopengar i förbyglen med hästens namn.
I grimman har jag också lyckopeng.

Har broderat hästens namn på ena lindan också. En snygg detalj ;)

Lite mindre bra nu när hästen dött och de två andra inte heter samma ;)

Någon som sett om någon gör i rostfritt?? Mässing är ju mjuk och böjbar så det gör ju inget om det kommer på böjd nosgrimma

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
718
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 529
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här... 2 3
Svar
43
· Visningar
3 713
Senast: Sedna
·
Ridning Hej hej! Jag är en liten tjej som inte alltid känner sig nöjd efter ridpass. Det första är att jag inte kan få hästen att trampa under...
Svar
8
· Visningar
600
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka