Bukefalos 28 år!

Gravid trots akut p-piller ??

L

LitenMenStarkmyo

Jag har bara en undran... Hur stor är risken att man blir gravid om man har oskyddat sex under ägglossning och tar sedan akut p-piller efter ca 1 dygn? Någon som varit med om det?

Att jag frågar är att min "mens" kom 5 dar för tidigt efter akut p-pillret och blödde enbart lite och färre dagar än vanligt. Tänkte inte mer på det.

Sedan tre veckor senare, så är jag väldigt illamående på morgon/förmiddag flera timmar, tar jag en klunk av nåt att dricka eller en tugga av nåt känns det som att jag ska spy (aldrig upplevt detta). Detta håller i sig två dagar.

Gjorde ett grav.test FÖR SÄKERHETS SKULL. Det visade negativt.

Ca fyra dagar senare (idag) har jag känt ett svagt illamående under dagen, så att det vattnas så där äckligt i munnen.

Förklaring på detta?? Är knappast skengravid... då jag faktiskt inte vill ha barn just nu. Kan tillägga att det var ANDRA gången på ett halvår som jag tog ett akut p-piller, om det på nåt vis försämrat skyddet?
 
Sv: Gravid trots akut p-piller ??

Tror att 1/200 blir gravid ändå, om man tar de så snabbt. Tar man dem efter två dagar så blir 8/200 gravida.
 
Sv: Gravid trots akut p-piller ??

Är det någon skillnad på dem, då priset skiljer sig ? De jag tog då kostade 115:- (minns ej namnet). De andra kostade 159:- och var Norlevo.
 
Sv: Gravid trots akut p-piller ??

chansen att man blir gravid även om man träffar ÄL spot on är ringa 26 %. Pillrena minskar edetta drastiskt iallafall.
Jag tycker det låter mer som om du har en maginfluensa på gång eller nåt sånt.

Men ta ett test till för säkerhets skull
 
Sv: Gravid trots akut p-piller ??

Läste detta på Föräldraliv :

20-25år = 40% chans att bli gravid vid varje ÄL
25-30år = 30% --II--

Detta om man INTE har tagit akut p-piller ..
 
Sv: Gravid trots akut p-piller ??

Du kan mycket väl vara gravid.

Vore jag dig skulle jag skaffa ett permanent P-medel. Behöva akutpiller Två gånger på etthalvår kan ju inte vara så bra.
 
Sv: Gravid trots akut p-piller ??

Men vi vet ju att åldern kan ha med saken att göra, det borde således rent generellt inte gå att ha samma procenttal till alla kvinnor i alla åldrar ?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Detta är en aning pinsamt men nu blev det ändrade planer och det har blivit mer "akut". Jag har gått på p-piller (de blåa och gröna) i...
Svar
5
· Visningar
1 800
Övr. Barn Gammal medlem, nytt konto för anonymitet. Jag håller på att noja sönder och letar graviditetssymptom överallt, hjälp :D Jag kan ju...
Svar
10
· Visningar
2 414
Senast: Kaos
·
Kropp & Själ Ca en-två veckor innan förra mensen glömde jag ett p-piller och hade oskyddat sex nån dag efter. Pillret togs så fort jag kom på att det...
Svar
9
· Visningar
1 618
Senast: mafias
·
B
Gravid - 1år Låt oss säga att man normalt tar p-piller varje dag 09.00. En dag bestämmer man sig dock för att sluta med p-piller, när det är 10...
Svar
6
· Visningar
2 538
Senast: beelzebul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp