gravid: vaccinera sig

• Gravid - 1år
  • Trådstartare Trådstartare tjej86
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 61
  • Visningar Visningar 4 816
Sv: gravid: vaccinera sig

Var har du fått de siffrorna ifrån?

Här har du ett antal källor!

Prototypvaccinet Pandemrix är testat på cirka 5 000 personer och man har i dessa tester inte sett några biverkningar som förlamning eller någon allvarlig neurologisk påverkan

Källa

Man har testat detta vaccin på 9000 personer och utifrån dessa studier sammanställt vilka biverkningar som man sett. Även det slutgiltiga vaccinet är testat på människor, fast på ett mindre antal individer.

Källa

Hur har Pandemrix effekt undersökts?
Pandemrix utvecklades först som ett prototypvaccin (s.k. mock up-vaccin) med hjälp av en H5N1-stam av influensaviruset som kallas A/Vietnam/1194/2004. Företaget testade prototypvaccinets förmåga att sätta i gång bildandet av antikroppar (immunogenicitet) mot denna influensavirusstam före pandemisituationen.
Efter det att H1N1-pandemin brutit ut ersatte företaget virusstammen i Pandemrix med den H1N1-stam som orsakat pandemin och lade fram uppgifter om detta för Kommittén för humanläkemedel (CHMP).

Källa

Liknande trådar

R
Gravid - 1år Jag är gravid och orolig för det mesta. Eftersom jag är 40+ är jag väl medveten om att det är en ökad risk för missfall m. t. p. min... 2
Svar
38
· Visningar
3 212
Senast: Roheryn
·
R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 778
Senast: julgrisen
·
Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
1 018
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Jag håller på att bli knäpp av allt velande och tankar och funderingar fram och tillbaka 😅 Jag har idag ett barn på 1,5år. Jag lever... 2
Svar
26
· Visningar
2 369
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka