Bukefalos 28 år!

masterchef

Trådstartare
Okej, såhär är det. Jag äter p-piller och har gjort sedan flera år tillbaka. De senaste två månaderna har jag hoppar över min mens genom att inte äta sockerpillrena. Denna gång har jag dock haft massa mellanblödningar, i säkert 10 dagar innan jag kommit till sockerpillrena.

Jag var på gynundersökning i måndags och sedan dess har jag inte haft en droppe mellanblödning. Sån otroligt konstigt tajming, för jag antar att undersökningen inte kan påverka sådant?

Jag åt antibiotika för någon vecka sedan och undrar om detta kan ha gjort mig gravid, då de tydligen kan minska effekten av p-piller. Det känns sjukt osannolikt dock då det tydligen är liten risk för att det händer? Jag har haft oskyddat sex men han har inte kommit i mig. (Självklart kan det bli ändå!)

Började äta sockerpiller iförrgår och ingen mens, ingen mensvärk, ingenting. Tog ett graviditetstest igår, negativt. Vad tror ni? Vad hade ni gjort? Vet inte riktigt vad jag vill få ut av den här tråden, lite peppande snack om att jag inte är gravid hehe.... :sneaky::crazy:
 
Sv: Gravid?!

Tja.. Det kan ta ett tag innan en gravsticka visar positivt. Avvakta ett tag och testa igen om du är orolig.
 
Sv: Gravid?!

Ta gravtest om någon vecka igen, men har du mixtrat med p-pillren innan? Det blir förändringar i hormonnivåerna som kan störa mensen, ge mellanblödningar och sen mens.

Jag blev dock gravid med minipiller;)
 
Sv: Gravid?!

Som sagt avvakta ett tag. En kompis åt antibiotika ett väldigt långt tag, samt åt p-piller och blev gravid. Men det är ju bara att testa dig om du är orolig.
 
Sv: Gravid?!

Okej, såhär är det. Jag äter p-piller och har gjort sedan flera år tillbaka. De senaste två månaderna har jag hoppar över min mens genom att inte äta sockerpillrena. Denna gång har jag dock haft massa mellanblödningar, i säkert 10 dagar innan jag kommit till sockerpillrena.

Jag var på gynundersökning i måndags och sedan dess har jag inte haft en droppe mellanblödning. Sån otroligt konstigt tajming, för jag antar att undersökningen inte kan påverka sådant?

Jag åt antibiotika för någon vecka sedan och undrar om detta kan ha gjort mig gravid, då de tydligen kan minska effekten av p-piller. Det känns sjukt osannolikt dock då det tydligen är liten risk för att det händer? Jag har haft oskyddat sex men han har inte kommit i mig. (Självklart kan det bli ändå!)

Började äta sockerpiller iförrgår och ingen mens, ingen mensvärk, ingenting. Tog ett graviditetstest igår, negativt. Vad tror ni? Vad hade ni gjort? Vet inte riktigt vad jag vill få ut av den här tråden, lite peppande snack om att jag inte är gravid hehe.... :sneaky::crazy:



Jag äter minipiller och jag gjorde en abort för ett par månader sen, jag vart gravid för att penicilin slår ut verkan av minipiller..
 

Liknande trådar

Hundhälsa Så orolig för min tjej, en landseer tik på 10 månader. När vi vaknade i lördags var hon slö och hade hög feber (40). Veterinären...
Svar
2
· Visningar
1 328
Senast: Ela
·
Kropp & Själ Nu ska jag inte ropa hej än, men det verkar än så länge lovande! Efter att hormonerna har återgått till det normala efter yngsta...
Svar
9
· Visningar
2 843
Senast: gulan
·
Kropp & Själ Jag äter P-piller och glömde ta en tablett för en månad sedan. Förra veckan hade jag mens om än kanske lite mindre än vanligt och i...
Svar
5
· Visningar
861
Senast: Sofie_B
·
Kropp & Själ Vaknade i natt strax innan 5 av hemsk smärta i nedre delen av magen. Kändes som kraftig mensvärk x 10, hela tiden. Alltså inga kramper...
Svar
9
· Visningar
1 074
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp