Gravid....

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gravid....

skönt att veta att man inte är ensam om att ha blandade känslor ;)
i mitt fall så var det inte en planerad gradivitet utan när jag såg pluset så hamnade jag i total chok, trots att jag mistänkt att jag var gravid så tog det ändå två veckor inan shoken släpte, jag och sambon kom fram till att bebisen viserligen inte var planerad men välkomen och älskad.

jag är nu i vecka fjorton men frånset ilamående (vad jag längtar tills det går över :D ) och att mina bröst har växt, jag kunde strypa min sambo när han glatt påpekade att dom blivit större, var och köpte en ny bh i fredags och det var bara att konstatera att jag numera har dd kuppa :crazy: men frånset det så känner jag mig inte gravid.

jag får nästan ågest ataker i bland när funderar på hur det ska gå, kommer jag ha tid med en liten bebis och två hästar (har ett sto och en snart fem månaders fölunge) och för att inte tala om hur vi ska få pengarna att räka.

tur som det är så finns det många i bekant skaps kretsen som nyligen har fått barn så vi kan nog få tag på det mesta begangnat.
 
Sv: Gravid....

Lines skrev:
Du är inte skyldig att berätta!Om jag inte har helt fel,så får inte ens arbetsgivaren ens fråga det vid en intervju.
Får fråga får de nog. Men de får inte diskriminera pga det. Alltså inte välja bort någon pga graviditet vid en intervju. Den som frågar överhuvudtaget kanske däremot är just typen som kan tänka sig låta detta spela in vid anställning... :smirk:

Däremot är det som du säger inget man har skyldighet att upplysa om. Men... det kanske inte ses med så jätteglada miner om man fått frågan, svarat nej och sen efter anställningens faktum berättar att man ljög. I så fall är det väl bättre att låtsas att man inget visste just då.... :angel:
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har hela mitt liv lidit av olika psykiska sjukdomar och min autism. Jag upplever att det i många sammanhang fortfarande år 2020 är...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 494
Senast: Lillefrun
·
Gravid - 1år Hej! Jag skulle behöva lite tankar kring den situation jag nu hamnat i. Jag behöver få skriva av mig, vill inte berätta om detta för...
2
Svar
26
· Visningar
4 518
Senast: Snö
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, jag är verkligen inge bra på sånthär. Jag vet inte hur jag ska hantera situationen. Jag känner mig som en kaviartub med locket på...
Svar
8
· Visningar
1 552
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Hejsan, jag har en liten valp som är av staffe amstaff mix som är helt underbar. Självsäker, trygg, utforskande, lyhörd och lättlärd...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 790
Senast: snorp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp