graviditet och ridning

• Ridning
  • Trådstartare Trådstartare lazano
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 963
L

lazano

hej på er=) nu är det så här att jag väntar mitt andra barn. är i vecka 11 nu och undrar om det är fler än jag som rider och är gravida? när jag väntade mitt första barn så red jag inte pga att jag var väldigt sjuk. och undrar nu hur långt in i graviditeten ni har ridit eller ska rida. jag vill ju hålla igång så länge det bara går och är möjligt. synd att man missar hela sommaren av tävlingar som var uppbokade. men detta är ju så mycket viktigare =) tacksam för lite tips och erfarenheter

Sv: graviditet och ridning

Det finns massor med trådar om ridning och graviditet på forumet om du använder sökfunktionen.

Själv red jag sista gången i v.34 och höll igång hästen med tömkörning ända in i det sista (gick över en vecka).

Jag är i mitten av 7 månaden, rider ca 4 - 5 hästar om dagen fortfarande:)
Slutade tävla i slutet av 6 månaden (hoppning), rider dock ganska lugnt nu.
Har som tur en liten mage så har inte så mycket ivägen:D

Hoppas att jag kan rida så länge som möjligt, känner av det lite när jag kommer hem på kvällarna men det är ingen större fara:)

Lycka till:D

Min mamma skumpade omkring med mig i magen. Och se hur det gick. Jag har varit hästtokig sedan födseln.

Tror inte att hon hade några besvär av sin graviditet. Däremot min lillasyster fick ont i magen i 7:e månaden och fick sluta rida med båda barnen.

Liknande trådar

Ridning Jag har börjat rida en fin kallblodstravare som jag inte vet så mycket bakgrund kring. Hon har gått på trav för snart tio år sedan men...
Svar
16
· Visningar
1 206
Senast: Pinus
·
Kropp & Själ Hej! Jag griper lite efter halmstrån här. I höstas fick jag smärta och svullnad från hälsenan. Har varit hos fysioterapeut och läkare...
Svar
1
· Visningar
153
Senast: Grazing
·
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
745
Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 521
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka