Graviditetspenning

Det verkar vara väldigt olika från fall till fall helt oavsett vad man egentligen har för besvär.

Visst är det så, att det skiljer sig från fall till fall.
I många fall beror det nog på förstående eller oförstående läkare. Men även på hur de skriver intyget, hur tydlig informationen är till fk.

Har inte sökt eftersom jag varit sjukskriven. Samma sak men olika namn typ.
Första barnet dock fick jag beviljat när jag var i v24 eftersom min arbetsgivare inte kunde omplacera mig. Jobbade på slakteri då.

Förra graviditeten jobbade jag på en akutvårdsavdelning och fick 100% gravpenning utan problem. Alla fick det där. Nu jobbar jag inom ASIH (avancerad sjukvård i hemmet) och här finns möjlighet till omplacering som samordnare på 50%, så då antar jag att det blir 50% gravpenning när det väl blir dags.

Förra graviditeten jobbade jag på en akutvårdsavdelning och fick 100% gravpenning utan problem. Alla fick det där. Nu jobbar jag inom ASIH (avancerad sjukvård i hemmet) och här finns möjlighet till omplacering som samordnare på 50%, så då antar jag att det blir 50% gravpenning när det väl blir dags.

Jag jobbar också på ASIH, vi har inte diskuterat omplacering ännu men jag tror inte att det finns någon lämplig tjänst. Hoppas inte att det ska vara något problem med grav.penning men jag tycker inte att det borde vara det, vi har ju rätt ofta ganska knepiga arbetsställningar.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag ska försöka hjälpa till med att skriva en överklagan till CSN gällande ett avslag på ansökan om de 40 extra veckor som man kan ha...
Svar
7
· Visningar
741
Senast: MiaMia
·
R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 548
Senast: julgrisen
·
Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
957
Senast: Blyger
·
R
Gravid - 1år Om allt går som det ska blir vi en till i familjen till hösten :heart Jag har två traumatiska förlossningar i bagaget, så även om det... 2 3 4
Svar
64
· Visningar
3 379

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Stärka 3 åring
Tillbaka