Greenguard remmar?

95johsv

Trådstartare
Någon som har tips hur jag kan fästa hästens greenguard så den inte skaver över nosen? Det är remmen över nosryggen som skaver...

Har en mjuk och fin reflex över nosen som skydd men den hjälper inte. Ludd av typ teddy fungerar inte, blir bara mer skav.

Funderar på eltejp som bör glida bra men den går ju av så lätt, och hästen kliar sig ordentligt mot frambenen.

Just nu klarar han sig utan hoppas jag, det är totalt torrt i markerna, men när regnet kommer behöver han att ta den på dygnet om och jag vill gärna prova lösningen innan regnet kommer.

Så snälla, gnugga geniknölarna nu! :bow:

Sv: Greenguard remmar?

Bara det som är längre i själva pälsen, inte det kortare. Den längre gillar han inte, det kittlar.

Liknande trådar

Utrustning Hejsan, jag skulle behöva hjälp med en sak.. saken är att jag ska rida ut imorgon med två till och jag har glömt att fixa benreflexer...
Svar
6
· Visningar
805
Senast: shampiz
·
Utrustning Nu har Elvira fått en GreenGuard, trots mina idoga försök att få tag i en "hinkmodell". Jag är ganska skeptisk men kommer att provköra...
Svar
17
· Visningar
4 619
Senast: Ting
·
S
Träning från tv4's hemsida. Häst förberedd för longering. Longering behöver inte slita på hästen Longering är liksom ridning och...
Svar
10
· Visningar
3 785
Senast: C_L
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka