Rouise
Trådstartare
Greyhound
har blivigt mer och mer intresserad av greyhound!!
greyhound är en ras jag trodde att jag ALDRIG skulle kunna tänka mej att skaffa! men min inställning han ändrats!!
nån som vill berätta lite om sina greyhound erfarenheret, hur är de i lydnad, andra aktiviteter vilken sorts hundmänniska ska ha en greyhound osv...
in med massor av bilder, tips, erfarenheter mm!!
Flat coated retriver
Flat har jag alltid velat ha och nu är min dröm en stor maffig Leverbrun flat hane! nån gång Livet ska jag ha en sådan!!
nån som har en bild på en sådan? fler bilder på flat öht är välkommna!!
val av hundras
mina ambitioner som hundägare är:
kunna träna lydnad med min hund och tävla!
allmän aktivering, lite blandat, bada, busa rnt med andra hundar, hundkurser osv
gärna annan träning tex agilty, spår osv.
prommisar i skogen
inte en hund som klättrar på väggarna om den inte får motionera 24h om dygnet..
vill ha en hund med lite fart i som kan hänga med då jag ofta är i farten med mycket att göra, vill kunna ha hunden med mej överallt!
men vill ändå att hunden ena dagen nöjersig med standard prommisarna och andra dagen är alert och villig att arbeta med mej!
har haft hund i familjen sedan jag var runt 7 år! är nu hundinstruktör.. är egentligen för ung men har fått dispens! tränar och har så smått börjat lydnad! och har nu huvudansvaret över familjen 4 hundar. så man skulle ju kunna säga att jag är en van hundägare iallafall!
nått förslag på hundras?
vill ha en stor/medelstor hund!
Jag är ju personligen sugen på dessa raser:
Dalmatiner
Flat coated retriver
greyhound
saluki(stavning)
schäfer
/ Rouise
har blivigt mer och mer intresserad av greyhound!!
nån som vill berätta lite om sina greyhound erfarenheret, hur är de i lydnad, andra aktiviteter vilken sorts hundmänniska ska ha en greyhound osv...
in med massor av bilder, tips, erfarenheter mm!!
Flat coated retriver
Flat har jag alltid velat ha och nu är min dröm en stor maffig Leverbrun flat hane! nån gång Livet ska jag ha en sådan!!
nån som har en bild på en sådan? fler bilder på flat öht är välkommna!!
val av hundras
mina ambitioner som hundägare är:
kunna träna lydnad med min hund och tävla!
allmän aktivering, lite blandat, bada, busa rnt med andra hundar, hundkurser osv
gärna annan träning tex agilty, spår osv.
prommisar i skogen
inte en hund som klättrar på väggarna om den inte får motionera 24h om dygnet..
vill ha en hund med lite fart i som kan hänga med då jag ofta är i farten med mycket att göra, vill kunna ha hunden med mej överallt!
men vill ändå att hunden ena dagen nöjersig med standard prommisarna och andra dagen är alert och villig att arbeta med mej!
har haft hund i familjen sedan jag var runt 7 år! är nu hundinstruktör.. är egentligen för ung men har fått dispens! tränar och har så smått börjat lydnad! och har nu huvudansvaret över familjen 4 hundar. så man skulle ju kunna säga att jag är en van hundägare iallafall!
nått förslag på hundras?
vill ha en stor/medelstor hund!
Jag är ju personligen sugen på dessa raser:
Dalmatiner
Flat coated retriver
greyhound
saluki(stavning)
schäfer
/ Rouise