Griffin allround hb med fish

amalia

Trådstartare
Är det någon som har erfarenhet av denna sadel? Jag är ute efter en unghästsadel som hästen kommer att få ha när han ska ridas in. Har idag en gammal griffin allruound, normal bom men den är något smal i bomvidden.

Sv: Griffin allround hb med fish

Jag vet inte så mycket, men nordisen i stallet har just en sådan. Hästen är insutten/inriden i griffinen, men inte riden speciellt många gånger, så bommen verkar inte ha 'sjunkit' klart än. Jag upplever det som att bom/koppjärn vidgar sig en hel del innan det stannar.

Det är en lätt, trevlig och bekväm sadel, negativt då att 'tyget' blir ohyggligt skitigt, hår fastnar direkt.

Liknande trådar

Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 263
Senast: MiniLi
·
Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
1 453
Senast: Anna-KarinO
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
686
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
980
Senast: Esmeralda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka