Griffin dressyr sadel - byta bom?

LaMaya

Trådstartare
Har en Griffin dressyrsadel och är i stort behov av att byta till smalare koppjärn/bom på den.
Har försökt hitta skruvarna man ska skruva med hittar inga.
Står en väldigt bra bruksanvisning i paketen där de nya koppjärnen finns med det är till en annan typ av sadel (min hoppsadel har dessa skruvar).

Någon som vet hur man gör? Eller vart det finns en sida som beskriver detta?

Har sökt massor med hittar inget där man kan få hjälp!
Sadeln är några år och jag minns inte hur jag gjorde sist :crazy:..

Sv: Griffin dressyr sadel - byta bom?

Är du säker på att det är en modell som man faktiskt kan byta koppjärn på? Inte alla griffins sadlar har den möjligheten.

Jag är helt 100 på att det går att byta. Gjorde det för ca 3 år sen när jag bytte sadeln från en ponny till storhäst. Minns dock som sagt inte hur, minns bara att det var väldigt knepigt..

Kolla efter skruvar på sidorna nedanför framvalvet. Finns det inga skruvar där så är det inte utbytbara järn.

Liknande trådar

Utrustning Ponnyn behöver en hoppsadel. Budget är runt 5000. Vad ska jag tänka? En begagnad hööks-sadel? Jag tycker det känns ganska smart med...
Svar
15
· Visningar
4 040
Dressyr I dressyr-TR står det såhär under mom. 211 Hästens utrustning angående sadel: "Dressyrsadel (se bild), hoppsadel och...
Svar
11
· Visningar
1 896
Senast: kryddelydd
·
Utrustning Jag är i akut behov av nya sadlar till min häst. Dressyrsadeln som provades ut för ett år sedan av en erkänt skicklig sadelutprovare är... 2
Svar
25
· Visningar
12 623
Senast: ylvalill
·
Utrustning Kusen min har en utprovad Tekna S-line dressyr, köpte den i vintras en känner just nu att jag ångrar valet lite grann att jag köpte en...
Svar
1
· Visningar
1 217
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka