Griffin Dressyr

Evergreen

Trådstartare
är väl egentligen mest till för hästar med hög manke? :confused:
Men kan man ha dne på en häst med ganska liten mankt iaf?

Tänker du på att den har cutback? Det spelar ingen roll alls egentligen, däremot kan det bli problem åt andra hållet, dvs en sadel utan cutback på en häst med mycket hög manke. Men det kan fungera det också... :smirk: Det enda som kan ge svar på om sadeln passar, det är att prova den! :)

jag har en maffig, ngt bredare NF som har vid bom, den ligger superbra på honom!

Jag har en sådan till en "medeltjock" Furir (svenskt halvblod) Han har normal manke och den ligger bra! Den är skön också! :D

Liknande trådar

Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
566
Senast: warg
·
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
5
· Visningar
332
Utrustning Någon som har en bra säkerhetsväst till rimligt pris att rekommendera? Gärna runt 1500:- ☺️ Har inte så mkt erfarenhet av västar men...
Svar
1
· Visningar
271
Senast: Fiorano
·
Utrustning Tjo, är denhär fett misslagoma årstiden nu, när grusvägarna tinat fram, men hage är fett snöig och isig än, och gården bara bitvis isig...
Svar
6
· Visningar
568
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Besiktning nödvändig?
  • Hingstvalsfunderingar 2025