Griffin dressyrsadel

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare lotten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 891
L

lotten

Jag har tänkt att beställa en ny Griffin dressyrsadel till vår fjordning. Är lite i beslutsvånda om jag skall beställa en vid eller x-vid av cob/haflingermodellen. Han har testat en Globus Loke 34 cm och den var alldeles för smal 36 cm låg bättre men den gled runt om man drog i sidan. Är det någon som har koll på hur vid Griffin sadeln är i förhållande till Globus? Stämmer det att Griffin är ganska liten i sitsen? Att 17" är som en 16,5". Tror ni att en 17,5" är för stor för en fjordning på 140 cm?

Sv: Griffin dressyrsadel

17,5 blir nog för lång för en så liten häst...
Jag tycker de är normala i storlekarna. Men de är väldigt breda i midjan.

Din häst är förmodligen en 38 på Globus om inte bredare. Och när min häst var en 36 var x vid alldeles för litet. Den låg ovanpå honom.

Jag tycker snarare att om Globus Loke passar i övrigt, så prova en 38 bom (och kolla också så att den sadeln blir för lång... För fjordingar har ju ganska korta ryggar...) och köp den om du gillar den. Det skiljer ju abra en tusenlapp i pris, och jag lovar att Globus är lättare att sälja vidare och har bredare bomvidder än Griffin.

Liknande trådar

Utrustning Finns det? Har en irish cob som jag mest lufsar i skogen med, men då vi ibland går till ridhuset, eller tränar lite dressyr i skogen så...
Svar
7
· Visningar
2 634
Senast: Fibusen
·
Utrustning Vi har idag provat några dressyrsadlar som vi lånat med hem och funderar på hur vi ska ta oss vidare efter detta. Albion 17" K2 MW...
Svar
0
· Visningar
2 501
Senast: Rimfaxe
·
Utrustning Förra gången gav jag upp och det slutade med bomlöst vilket hästen går super i men fröken blir lite väl lätt i fötterna ibland och jag...
Svar
2
· Visningar
1 001
Senast: Io
·
Utrustning Har två frågor... Min häst har tidigare gått med en Edinburgh fit 5, vilket passade vääldigt bra. Har efter det testat i hoppväg...
Svar
3
· Visningar
2 739

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka