Griffin Haflinger/Cob Dressyr

em76

Trådstartare
Någon som har en sådan? Kan den tänkas passa en lätt överbyggd islandshäst med låg manke och ganska rak, normallång rygg?

Sv: Griffin Haflinger/Cob Dressyr

Griffin har ganska raka bommar och är inte jättelånga så visst skulle den kunna passa, prova kan man alltid göra. Passar inte vid eller x-vid så finns den att beställa i xx-vid.

Den er absolutt verd et forsøk! :) Den lå OK på min overbyggte islending.

Alle sier griffin er så raka i bommen, det synes ikke jeg. Jeg synes den er verken svängd eller rak, men midt i mellom! ;)

Jag har en sådan, i vid bom o 17,5" och den ligger helt ok på mina korta hästar med raka ryggar...

Tror x-vid er ca 105 grader... xx-vid blir da videre enn det! ;)

Liknande trådar

Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
513
Senast: warg
·
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
149
Utrustning Någon som har en bra säkerhetsväst till rimligt pris att rekommendera? Gärna runt 1500:- ☺️ Har inte så mkt erfarenhet av västar men...
Svar
1
· Visningar
265
Senast: Fiorano
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
971
Senast: Esmeralda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Blandraser och renraser