Griffin haflinger/cob

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare grane
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 690
G

grane

Hej!

Är det ngn som har en Griffin Haflinger/Cob till sin häst? Är det bra sadlar?
Är på väg att beställa en till min Nordsvenska Brukshäst för att se hur den är. Vad har använder ni den till för häst?

Hej. Jag har dressyrsadeln till min kallblodstravare. Jag tycker dock att bomvidden är i smalaste laget. Sägs att den är 105 grader. Min häst är ändå smäcker fast utan manke och ändå rätt bred just över ryggen. Framvalvet är ganska högt så den är inte riktigt skön att sitta i tycker jag. Har inte riktigt ridit in den än i ofs. Den ska väl sjunka ned lite till efter mera användning. Det är ju givetvis olika hur den ligger på olika hästar. Jag tycker att stoppningen är mjuk och den formar nog sig efter hästen efter ett tag. Så en hyffsad sadel för det priset och det är svårt att hitta sadel till min häst så den funkar ett tag till.
/Kajsa

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag skall snart åka på sadelutprovning för att prova kemnevall sadlar. Har hört så mycket bra om dessa . Vad tycker ni som har... 2
Svar
27
· Visningar
3 342
Senast: Elise4321
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
448
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på... 2
Svar
22
· Visningar
1 672
Senast: morgaine
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
670
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka