griffin t4, passar den?

mataii

Trådstartare
Jag skulle vilja ha lite hjälp från er snillen här:bow:
jag är som vanligt ute i sadelträsket och letar, och har börjat kika lite på griffin t4 sadeln. Kan det vara aktuellt på denna lilla runda dam?

http://s168.photobucket.com/albums/u188/mataii/?action=view&current=krkanklippt.jpg

http://s168.photobucket.com/albums/u188/mataii/?action=view&current=IMGP1082.jpg

vill bara veta om det kan vara aktuellt? Kommer ta hjälp av kunnig person/sadelutprovare när det verkligen gäller. Är bara nyfiken på vad ni säger:)
Jag har tidigare provat bl.a globus 36:a, men den var för smal. Hur är denna i vidderna? Visst går det och byta koppjärn så man kan få xx-vid. Hur vid är den då? Någon som vet?

Börjar tvivla på om det finns någon sadel som kan ligga still på denna köttbulle. Allting glider runt på henne. Kom gärna med andra förslag om denna inte kan passa, som inte kostar multum. Begagnat går utmärkt!

Sv: griffin t4, passar den?

jag har den med det x vida järnet o den är inte särskilt vid, tror även den blir för svängd för din häst.

Sv: griffin t4, passar den?

Aha.

såg nu att det fanns en för hög manke också. Jag syftade på den för låga mankar, men det kanske inte spelar någon roll? Är båda för svängda?

Liknande trådar

Utrustning Jag har redan tagit hjälp av två olika sadelutprovare och har även en del kunskap själv. Problemet är att det inte finns någon butik...
Svar
3
· Visningar
2 027
Utrustning Jag köpte en ny Prestige sadel för ca 6 månader sedan. Hästen var vid tillfället inte bra musklad då hon fått en allmän infektion som... 2
Svar
33
· Visningar
3 773
Senast: -moa-
·
L
Utrustning Vad tror ni skulle passa på den här ryggen? Ska självklart ta ut en sadelutprovare men kan vara intressant att veta vad ni tycker också...
Svar
4
· Visningar
858
Senast: Josefiine
·
Utrustning Jag har lånat hem en sadel nu en tid, och skulle vilja ha lite hjälp med hur den ligger. Har ni någon aning om vad det kan vara för... 7 8 9
Svar
176
· Visningar
16 996
Senast: smessis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• GVFÖ 2025
  • Scenföreställningar
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur