Griffin T6/T4 Cob

Sv: Griffin T6/T4 Cob

Det låter ju bra!!:) Vad gick det kalaset på då? Och var beställde du ifrån?

Jag kollade Thorowgoods hemsida nu och de hade bara till xvid. Men man kanske kan specialbeställa? Min häst ligger på mellan vid och xvid nu, men antar att hon kommer bredda sig mer, så jag satsar nog på xxvid ändå. För nu efter bomlöstridandet är hon rundare än någonsin... Och kortare bomsadel går väl knappt att hitta va? Hur kort är din häst i ryggen?

Man blir lätt hemmablind.....Nu är det ju en häst :love: Härligt att se.

NU kan vi snacka VID!

Jo, jag vet att det finns, men det fanns inte med som alternativ när man handlade i deras e-handel.

Sen en fråga till Mahlmt: Hur är den att rida i? Känns den som en allroundsadel eller annorlunda? Jag vill ju helst ha en dressyrsadel, men det har jag gett upp nu...:crazy:

Ja, nu när han är såhär fin vet jag vad jag ska försöka bibehålla :D Vi har endast ridit ute i skogen sen mars och han har gått på bete i över ett halvår nu och han har aldrig mått såhär bra :D Har ridit i ridhuset 2 ggr den här veckan och han har nog aldrig varit så mjuk och fin som han var då! En helt annan häst, och framförallt en mycket gladare häst.

Men bomlöst borde väl passa din häst alldeles utmärkt? :idea: (Inte för att jag har någon som helst personlig erfarenhet av bomlösa men :angel: )

Fast det är klart. Du hade en hoppsadel på bilden. Det kanske är en hoppsadel du är ute efter? Då funkar ju inte bomlöst så bra... :crazy:

Nää har dem? Jag tror att Eriks har Horse Savers, det är väl bara Hööks som har dessa (i närheten av halmstad?)
Det är fish system på dem. jag har haft haflinger cob/allround i åtanke ett tag nu..

Ja jag fattade det så, men det var fel.

Nu har jag fixat så att jag har första tjing på den begagnade Griffin sadeln också :D Och passar Endurance så köper jag nog den beg istället, för den hade fishinlägg, det hade inte Endurance vad jag vet... Och så sparar jag 1500:- på det :D
Så spännande det ska bli :D Nu får ni hålla tummarna åt mig :D

:D Vad menade du nu? Nu blev jag förvirrad...;) Har du första tjing på både en begagnad Griffin och en begagnad Griffin Endurance?

Vad jag förstod av Thorowgoods hemsida hade även Endurance fish!!

Jag köpte från ett annat ställe men det kvittar ju. Bara att surfa rundor o hitta ett ställe.
Jag gav 5.400 för sadel + Griffin dressyrgjord + Griffin vanlig gjord.

Dock så är det så här. Endurance med Fish (gamla sorten) xxvid är rejält bred. Man får ha en häst med 120-130 grader för att den ska passa. Min xxvid cob dressyr utan Fish (fisklös) är inte alls lika bred. Så bara för att en xxvid passar så behöver inte en annan göra det.
Men jag tycker min endurance är mycket skön med rejäla stöd för knä och vad (flytt/avtagbara vadstöd).
Jag har visserligen en liten arab men hans rygg klarar normala 17" sadlar. Har tyvärr inte mätt endurance som är 17,5" eftersom de inte tillverkade fler endurance och 17" var slut.
// Linda

Men har inte de nya Endurance med fish? För det systemet är väl rätt nytt?

Har tyvärr inte kunnat mäta grader, men min häst ligger på xw om man mäter med fexicurven och matchar med skalan på broshyren från Thorowgood. Ska jag ha xw eller xxw tror du?

Min arab är med liten, bara 1,45 cm i mankhöjd och väldigt kort hela hon. Är det en kort sadel tror jag 17 funkar. Men det allra mesta är för långt för henne...

Nej, jag ahr första tjing på en beg allround och så har jag lagt undan en ny Endurance.

Den Endurance som finns på Hööks har inte fish..

på hööks i lkpg hade de en island i xxw med fisch sist jag var där. Såg väldigt bred ut men för flat sits för att jag änns skulle vilja prova

Så Endurance i XXW (den som inte är den nya T6 modellen) är bredare än Cob sadlarna?
Har alla gamla Endurance fish? Kanske bara är Hööks som inte har koll (det vore ju inte första gången menar jag)...

Så Endurance i XXW (den som inte är den nya T6 modellen) är bredare än Cob sadlarna?
Har alla gamla Endurance fish? Kanske bara är Hööks som inte har koll (det vore ju inte första gången menar jag)...

Det där blev jag med förvirrad över.... För enligt Hööks är väl fish-systemet rätt nytt? Jag har iaf fattat det som att det är de nyare modellerna av Griffin som har fish.

Nu kliar det i fingrarna att hoppa in och beställa mig en!!:D

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
705
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
881
Senast: Lisen82
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 527
Hemmet För 2 år sen köpte vi ny säng. Jag gjorde ordentlig research, vi var runt och provade olika sängar mm. Jag ville verkligen göra ett noga... 2 3
Svar
56
· Visningar
3 112

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka