Griffins tigläder - olika långa?

Septicemia

Trådstartare
Är det någon mer än jag som har ett par stigläder från griffin som är olika långa? De ska ju vara otöjbara och jag har bara ridit med de i ca 4 veckor så det känns ju som att de är för nya för att det ska vara pga slitage som de är olika långa. Det skiljer kanske 1,5 cm på de.
Vad bör jag göra? Reklamera?

Har en häst som väldigt gärna skjuter över mig på vänster sida så jag trodde att det var det från början men upptäckte nu att även om han gör det så var det "fel" stigläder som kändes för långt och snett.

Sv: Griffins tigläder - olika långa?

Hm, ja ring återförsäljaren du köpte dem ifårn och be att få reklamera. Det ska ju itne vara olika långa stigläder man köper ju.. illa

Jo det tycker jag med, men kan de säja att det är ridningen som gjort det ena längre? När det står att de inte ska töja sig och på så vis vägra ta emot reklamationen?

Ja kan kan dom väl. Men efter som de är otöjbara så verkar det lite konstigt om de skulle töjas. Då fungerar de ju inte som de ska ju.

Vi har ett par, de är cirka 4 år gamla och de är fortfarande lika långa.

Då är det alltså något som var fel redan från början? Hålen gjorda lite snett eller något. Har nämligen bara hört massa positivt om stiglädrena och blev därför lite förvånad.
Har mejlat hööks nu och ska ringa på måndag. :)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
706
Senast: cowgirl81
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 247
Senast: valy
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få... 2
Svar
21
· Visningar
4 268
Senast: __sofia__
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som... 2
Svar
39
· Visningar
11 362
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka