Grimma i storlek shettis

parellikusken

Trådstartare
Jag har en liten ponny som skulle behövt en ny grimma, problemet är dock att hon har storlek shettis i grimmor. Det hade inte behövt vara ett problem om det inte vore så att alla grimmor jag hittar i hennes storlek är i pastellfärger eller liknande. Jag vill gärna att hon ser lite seriös ut trots att hon är liten och söt.

Ponnyn är en skimmel med rosa mule och har svarta prickar på rumpan. Jag tänker mig att en grå, svart eller marinblå grimma hade varit fint på henne. Hon har grimma i hagen (hon är trots allt en liten ponny, så det ökar sannolikheten för rymning..) och går på lösdrift, har alltså grimma på sig dygnet runt. Grimman behöver med andra ord vara mjuk och skön.
Min stora häst har en grimma från Catago som är väldigt trevlig med neopren, men den finns såklart inte i storlek shettis..

Någon som har tips på märken åt mig?

Hittar tyvärr bara pastellfärger på Hööks. Har dock en blå reflexgrimma därifrån, men den är inte så pass mjuk att jag vill att hon ska ha den i hagen.

På Horze finns det Pony och Cob. Är då Pony shettisstorlek?

Hittar tyvärr bara pastellfärger på Hööks. Har dock en blå reflexgrimma därifrån, men den är inte så pass mjuk att jag vill att hon ska ha den i hagen.

Jag kunde söka fram grimmor i shettisstorlek också, gick att klicka fram fler storlekar till vänster på sidan. Fanns inte jättemånga men en 6 st olika modeller åtminstone. Pony är nog vanlig ponnystorlek, även om de flesta grimmor går att ställa rätt mycket så kan det bli lite för stort kan jag tro!

Du måste leta på fel ställen?!
Jag har en grön/svart randig och två blå/gula. Ser seriösa ut och inte pluttegulliga.
Tror att dom blå/gula är från Hansbo.

Jag hade velat ha lädergrimma om den ska vara på i hagen. Min mini har en jättefin fölgrimma i läder, ska se om jag hittar bild.

• Gilla
Reactions: Ace
Tack för svaren allihop, hade helt klart letat på fel ställen!

Hittade nu en superfin från eskadron i storlek ponny small, så jag hoppas att den ska passa. :)

Jag hade velat ha lädergrimma om den ska vara på i hagen. Min mini har en jättefin fölgrimma i läder, ska se om jag hittar bild.

Hade det innan, men tyvärr blev den inte så rolig av det. Visserligen var den en fölgrimma från hööks, så kvaliteten är väl inte den bästa..

Sök på sidor som säljer körselar ev också travutrustning. Där brukar finnas i shettisstorlekar i normala hästfärger

Sök på sidor som säljer körselar ev också travutrustning. Där brukar finnas i shettisstorlekar i normala hästfärger

Bra tips med travbutiker!
Kollat på vanliga körbutiker, men tyvärr inte hittat det jag är ute efter.

Men ser fram emot att få hem den marinblå-beige-grimman från Eskadron jag beställde förra veckan, hoppas på att den passar bara. Annars får jag kolla travbutiker. :)

Jag har en blå till min, tror den är från Källqvist. Helt vanligt blå, har exakt samma i storlek cob till större ponnyn så de kan "syskonmatcha". ;) Tycker inte alls om pastellfärger/barnsliga tryck på ponnygrejer, alla som har ponny (även större ponnyer som mycket väl kan ridas av små vuxna!) är inte barn, liksom... Vägrar allt som bara har en antydan till rosa/gulligull av ren princip. :angel:

Jag har en blå till min, tror den är från Källqvist. Helt vanligt blå, har exakt samma i storlek cob till större ponnyn så de kan "syskonmatcha". ;) Tycker inte alls om pastellfärger/barnsliga tryck på ponnygrejer, alla som har ponny (även större ponnyer som mycket väl kan ridas av små vuxna!) är inte barn, liksom... Vägrar allt som bara har en antydan till rosa/gulligull av ren princip. :angel:

Jag har inga problem med att andra vill ha gulliga saker till sin lilla ponny, helt okej. Min foderponny är dock en känslig och försiktig ponny som jag vill att folk har respekt för, känns inte som att frekvensen för det bemötandet ökar om jag klär henne i så gullig utrustning som möjligt.
Hon ska köras in snart, och jag har en skräckbild av ett ponnyekipage jag sett med helt pastellrosa utrustning (inkl. vagn..).

Men å andra sidan skaffade jag en sån liten ponny mest för att de är så söta och jag blir glad av söta små ponnys, så jag är väl inte principfast. ;)

Jag har inga problem med att andra vill ha gulliga saker till sin lilla ponny, helt okej. Min foderponny är dock en känslig och försiktig ponny som jag vill att folk har respekt för, känns inte som att frekvensen för det bemötandet ökar om jag klär henne i så gullig utrustning som möjligt.
Hon ska köras in snart, och jag har en skräckbild av ett ponnyekipage jag sett med helt pastellrosa utrustning (inkl. vagn..).

Men å andra sidan skaffade jag en sån liten ponny mest för att de är så söta och jag blir glad av söta små ponnys, så jag är väl inte principfast. ;)

Vad andra vill ha retar inte mig heller. Men ett tag var det i princip omöjligt att få tag i någonting till ponny utan att det var i antingen rosa eller ljusblått, eller med tecknade hästar/blommor/hjärtan/allmänt gulligull på. Och då är min ponny ändå ganska stor. Det har blivit bättre/mer vuxet utbud, så det är ju bra i alla fall.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka