Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Min sköthäst för skav av alla grimmor, mest på nosen och HÄR(bild). Det hjälper inte att spänna ut grimman heller, varken så den sitter längre ner eller blir större runt nosen . Någon som har något tips på en ganska billig och skavfri grimma?
Jag har en som jag köpte på travshopen som är jättemjukt foder fast har inte haft den som vardagsgrimma utan bara som tävlingsgrimma. har du testat såna med sånt där ulligt foder?
den där grimman sitter ju väldigt tight så jag förstår att han får skav om han dessutom har den i hagen.
Lättast är nog att börja med att ta av grimman i hagen och ha halsring i spiltan tills skavet har läkt. Sedan sätta på en grimma som har bättre passform
Fårskinn skaver minst, känner en del hästar som fått skav av fuskpäls också.
Det brukar gå att få tag på småbitar litevar stans annars får du slakta ett nosludd.
Kropp & Själ
Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och...
Hästmänniskan
Hej!
Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);)
Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
Hästmänniskan
Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av.
Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
Juridik & Ekonomi De gånger jag varit arbetslös, vilket är ett flertal vid det här laget så har jag främst fokuserat på här och nu och inte funderat så...