Grodmansdräkter?

Nebraska

Trådstartare
Minns ni Vulcan som gjorde värmeskydd åt både folk och fä?
Jag älskade dem, men inte funnit något liknande idag. Företaget finns ju inte mer.
Vad jag förstod så är tyget de gjordes av typ grodmandräktstyg? Stämmer det? Och i så fall, kan man komma över kasserade grodmansdräkter någonstans?

Sv: Grodmansdräkter?

Jag har knäskydd i samma neoprenliknande material. Inhandlat på Clas Ohlson i mitten av december.

Jag har vadskydd från Rehband i sådant material. Back-on-track har också värmeskydd, men i mer textilliknande material. Det finns säkert fler.

Vulkanskydd finns förresten fortfarande att köpa ser jag när jag googlar.

Det stavas Vulkan och de finns fortfarande. Tyget heter neopren. Ett alternativ är Rehband.

Minns ni Vulcan som gjorde värmeskydd åt både folk och fä?
Jag älskade dem, men inte funnit något liknande idag. Företaget finns ju inte mer.
Vad jag förstod så är tyget de gjordes av typ grodmandräktstyg? Stämmer det? Och i så fall, kan man komma över kasserade grodmansdräkter någonstans?

Sök på "dykardräkt", "torrdräkt", "neoprendräkt" eller liknande på nån annonsmarknad. Eller hitta till närmsta dykarforum och hör om du kan få köpa en kasserad billigt. :) Annars finns det som övriga säger skydd i neopren fortfarande, om det är det du vill ha.

Liknande trådar

Fritid Min man och jag tänkte köra över till Champagne i vår campervan i september, men eftersom vi inte räknar med att vilja tillbringa mer än...
Svar
13
· Visningar
477
Senast: Mineur
·
Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
359
Senast: MiaMia
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 275
Senast: Iamia
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på... 2
Svar
34
· Visningar
2 139
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka