Grönt kort

Status
Stängd för vidare inlägg.

Dalakhay

Trådstartare
En liten fråga. Jag tog det gröna kortet för en himla massa år sedan, tävlade en del och flyttade sedan utomlands. Har inte behövt använda det alls och har nu ingen aning om vad jag har gjort av det. Om jag nu inte skulle hitta det, behöver jag ta om det? :crazy:
 
Sv: Grönt kort

Kolla om föreningen eller distriktet du tog det i har kvar uppgifterna och be att få in de i TDB. Jag har fått mitt förnyat en gångför massor av år sedan.
 
Sv: Grönt kort

KL
Puff puff!

jag läste på en inbjudan till grönt kort kurs att de som är över 18 bör gå kursen. Man måste alltså inte gå om man är över 18? Eller har jag helt fel för mig?
 
Sv: Grönt kort

Kolla på TDB om det är registrerat. Man får ju inte något fysiskt kort längre, utan det står när du loggar in på TDB. Annars bör du nog kunna prata med distriktet.
 
Sv: Grönt kort

När jag loggar in på TDB kan jag betala 100kr och beställa grönt kort? Det kanske man gör efter provet då eller?
 
Sv: Grönt kort

Det är arrangören av kursen som skickar in till distriktet att du är godkänd samt betalar för registreringen i TDB.

Du behöver som senior inte gå själva kursen, men det rekommenderas.
Om du inte går kursen måste du vid själva skrivtillfället göra samtliga delprov + själva Grönt kort-provet

Det är ganska mycket att plugga på själv :)
 
Sv: Grönt kort

Ja okej!
Det är en kurs på gång. Dock flera mil ifrån mig. Och då jag inte har eget körkort måste jag få skjuts varje tillfälle. 6 ggr. Så jag tänkte ta den halvdags kursen då man gör proven direkt. Men det kanske inte är så smart då. Många säger ju att det är ganska svårt prov?
 
Sv: Grönt kort

Jag stänger tråden och hänvisar till den nålade under Tävling/Generellt & övr.

Immer
Moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 759
Senast: Fiorano
·
Träning igår var jag (som åhörare) på clinic med John Ricketts. Jag hade innan hört avsnittet av Ridpodden där han medverkar och tyckte det lät...
2
Svar
31
· Visningar
5 243
Senast: Magnum
·
Hästvård Hej! Jag behöver inte råd att besöka vetrinär eller dylikt då jag är i kontakt och har bokad tid. Min skimmel har melanom som sprider...
Svar
13
· Visningar
1 054
Senast: liiinnea
·
Juridik & Ekonomi Så jag håller på att flytta min pension som ligger hos Skandia som min tidigare arbetsgivare betalade in. Jag började med detta i höstas...
Svar
14
· Visningar
1 171

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Dressyrsnack 17
  • Hingststationer

Omröstningar

Tillbaka
Upp