grönt kort?

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare tusse
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 18
  • Visningar Visningar 1 328
Status
Stängd för vidare inlägg.
T

tusse

hej jag ska ta gröntkort o undrar vad som kommer på provet? någon som gjort det? Hur svårt var det i skala 1-10. Har hållt på me hästar ca 5-6 år.:smirk:

Sv: grönt kort?

Jag tyckte TR-biten var jättesvår fast jag klarade det tydligen så det kan ju inte vara så svårt för jag pluggade nog aldrig innan. Resten av proven var lätta tyckte jag.

Provet är väääldigt simpelt, har du bara någorlunda fungerande hjärna och fattar vad du ska leta efter i TR så är det inga problem. Många frågor kan nog dom flesta besvara utan att kolla efter också, det finns ju trots allt alternativ att välja på...
Jag hade bara ett fel när jag gjorde provet, och det var för att jag hade läst lite fel på frågan, kunde svaret egentligen...

Alltså provet är jättelätt ! Alla svaren finns liksom i TR. Bara man har läsförståelse så fixar man dt. Hon jag skrev provet för var riktigt bra också :) ! Själv fick jag alla rätt på provet ;P

Lyckos alla smarta vet faktiskt inte vad jag fick:p

Ja absolut ! Tänk dej att lära sej alla TR utantill ;P

Provet var jätte lätt, o spec när man fick läsa i TR :smirk:
Fast linda benen har jag alltid svårt för .

Det finns 4 olika prov till Grönt kort. Ledaren för kursen delar ut olika vid provtillfället så att man inte har likadant prov som den som sitter brevid. Allt för att undvika fusk. Jag och min 13-åriga dotter tog kortet för några veckor sedan. De nya reglerna säger ju att om man är under 18 år när man tar kortet måste vuxen vara med vid alla kurstillfällen. Inget krav för den vuxne att göra provet, men jag tyckte att det var lika bra då jag ändå skulle sitta där alla gånger. När min andra dotter tog kortet för några år sedan fanns inte den regeln, men jag ångrar att jag inte gick med då. Trots allt är det den vuxne som har allt ansvar på tävlingen och INGA barn får sköta i-och urlastning!!!
Provet var inte svårt. Det knepiga var att på vissa frågor hitta rätt i TR.

Nicknick skrev:
Det finns 4 olika prov till Grönt kort. Ledaren för kursen delar ut olika vid provtillfället så att man inte har likadant prov som den som sitter brevid. Allt för att undvika fusk. Jag och min 13-åriga dotter tog kortet för några veckor sedan. De nya reglerna säger ju att om man är under 18 år när man tar kortet måste vuxen vara med vid alla kurstillfällen. Inget krav för den vuxne att göra provet, men jag tyckte att det var lika bra då jag ändå skulle sitta där alla gånger. När min andra dotter tog kortet för några år sedan fanns inte den regeln, men jag ångrar att jag inte gick med då. Trots allt är det den vuxne som har allt ansvar på tävlingen och INGA barn får sköta i-och urlastning!!!
Provet var inte svårt. Det knepiga var att på vissa frågor hitta rätt i TR.

Tycker det är helt rätt att vuxen (den som kör transport m.m.) ska vara med på kursen, men VAR hittar du den regeln? Har kollat på ridsportsförbundets hemsida och hittar inget om det..................

"Regeln" stod på anslaget i stallet där vi gick kursen. Dessutom sa vår kursledare detta vid första tillfället då det var några föräldrar som tänkte resa sig och gå för att sedan återkomma och plocka upp sina barn/ungdommar efteråt.

Bra kursledare, Hoppas regeln blir verklighet, Helt enkelt att ryttare under 18 år skall medföljas av vuxen:idea:

Jag gjorde mitt prov i går (med alla rätt :bump: )
och det var inte svårt..med lite vett och veta hur man slår i TR så fixar du det..
På mitt prov fanns det svarsaltenativ..så du behövde bara ringa in rätt svar (kunde även finnas fler rätta)

Lycka till :smirk:

haha tänkte precis starta en sån här tråd:D
undrar lite vad det kostar och om man löser lincensen samtidigt?

Jag tror att mitt kort gick på en hundring, tog det 2004. Löste första licensen i år (lokal) och då kostade den 165:-. Licenspriserna hittar du på ridsports hemsida. Jag har inte hört om någon paketlösning i stil med "löser du licens för oss får du ta grönt kort för ½ priset".

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Suck! Jag skrev här om mina helt galna blödningar för ca 1½ år sedan. Jag fick Provera utskrivet för att ta det 10 dagar per månad +... 2
Svar
29
· Visningar
1 524
Senast: tott
·
Hästmänniskan Jag var idag o provred en massa hästar o står o velar mellan två, hur bestämmer man vilken man ska köpa?😩 Häst 1 är en valack på 3 år... 2
Svar
25
· Visningar
3 983
Senast: fio
·
Övr. Barn Vi ska till Malmö på innebandy-vm nästa helg. Tre av barnen (5-10 år) kommer inte vilja titta på alla matcher så då behöver vi lite...
Svar
5
· Visningar
497
Senast: Rumpnissen
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 476
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka