Grönt kort!

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare Moja
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 3 498
M

Moja

Hejsan, Håller på att plugga inför grönt kort prov. Men vad är det dom tar upp på provet? vad ska man kunna?
:bow:

Sv: Grönt kort!

Hejsan, Håller på att plugga inför grönt kort prov. Men vad är det dom tar upp på provet? vad ska man kunna?

Du får ha TR när du gör provet (iaf fick man det när jag gjorde det, men det är några år sedan).

Så du behöver nog inte oroa dig!
Det som tas upp är allmänna tävlingsregler.

Se till att du hittar ordeltligt i TR har du egna TR så är det inte fel att ha flikar där man slår oftast.
Det finns 5 el 6 olika prov med frågor från TR 1, 2 och 3.

Lycka till!

Det är typ vad man behöver ha för papper på lokaltävling tillexempel... Men somsagt, om du kan bläddra i TR räcker det:)

jag gjorde provet för 3 dar sen och jag pluggade ingenting och jag klarade det. men det är inget jag rekomenderar. :banana:

Det du ska visa är att du kan slå upp det du behöver veta i TR. Du behöver alltså inte ha all kunskap i huvudet. Du ska veta vilket TR som ger svar på frågorna och får givetvis ha alla TR när du skriver provet.

Det du ska kunna är att slå i TR, resten finns där i.

En fråga ang Grönt kort, hur länge gäller det? Är det livstid, eller måste man ta om det efter en viss tid? Jag tog mitt gröna kort i februari 1998, dvs snart 10 år sedan! Och eftersom jag inte tävlat en enda gång sedan dess (förutom mindre klubbtävlingar) så har dom flesta reglerna försvunnit ur huvudet. Så, hur länge gäller det gröna kortet?

Liknande trådar

Dressyr Sidotanke från AH-tråden så skapar egen tråd! Vad skulle ni vilja att domare gjorde annorlunda? Vad skulle vara med i utbildningen... 14 15 16
Svar
304
· Visningar
21 606
Senast: Badger
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
576
Senast: Ramona
·
Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock... 2
Svar
20
· Visningar
1 080
Senast: tara
·
Småbarn Ville skriva mindre, men det gäller bara längden, inte vikten eller något, så fick bli kortare. 🙈😅 Hur som, vi var hos BVC i går, på 6...
Svar
14
· Visningar
1 424
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka