X

XxXxX

Kan någon rekommendera ett bra grovfoder till ponnyer. Jag har ledsnat på dåligt hö, och ponnyerna har blivit lite känsliga för damm....
Har sett att det finns färdigförpackade småbalar med hösilage - jag kan inte ha stora balar för det hinner de inte äta upp innan det blir förstört...
 
Sv: Grovfoder

Hösilage eller ensilage? Det finns väl inte så mycket att välja på om man inte vill ge hö...

Ring runt till höbönderna i trakten och kolla vilka som har bra foder och i vilka storlekar de har balarna. De brukar även kunna tipsa om andra som har om de inte har själva.
 
Sv: Grovfoder

Horse Hage småbal, ca 25 kg. Perfekt och enkelt att hantera. Annars kan du alltid ge lusern, hackat strå. Jag ger en kombination av båda och slipper då ge kraftfoder, har mineralbalja med fri tillgång.
 
Sv: Grovfoder

Horse Hage verkar ju praktiskt....jag har för mig att det finns ett till "märke" med liknande storlek på bal.
Hur är priset på dessa om man jämför med hö?
 
Sv: Grovfoder

Jo man kan ju köpa pallar med kontrollerat hö från Danmark
ja vet vem man kan få de från
PM om du vill veta
men de beror på var du bor
inga problem om du e i kör distans från Helsingborg annars e de ju dö fött.
Vi har de i vårat stall, de e ett mkt bra foder o man behöver nog inte sätta till mkt kraft foder speciellt om du har ponnysar
som sagt vi e supernöjda:bump: :bump: :bump: :bump:
 
Sv: Grovfoder

Horse Hage kostade när vi köpte i vintras 2,80 kr/kg i småbal + frakt. Nu finns även Equiforage med valfritt proteinvärde för 2,80 kr/kg inkl frakt. Även det i 25 kg bal. Ts runt 60%. Det blir inget spill med dessa småbalar och det har varit fantastiskt smidigt att hantera och hästarna mår bra och älskar det.:love:
 
Sv: Grovfoder

Equiforage så hette det som jag letade efter...tack, jag ska kolla närmare på det.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag undrar hur många hästar man bör ha per hösilage-bal? Jag hämtar hösilage i en stor ”låda” gjord av pallkragar. Jag gör så för...
Svar
6
· Visningar
585
Senast: a1agnlju
·
Foder & Strö Hej! Hur gör ni som enbart har en häst och köper in eget hö/hösilage? Aldrig haft så innan. Van vid att 4-5 hästar delar på balar med...
Svar
11
· Visningar
1 355
Foder & Strö Jag och min familj har förverkligat drömmen och köpt en egen gård som vi ska förvandla till en hästgård! Dock så inser jag lite...
2
Svar
20
· Visningar
2 161
Senast: Lobelia
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 322
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp