Grundvaccineringsfråga

Leoni

Trådstartare
Alltså, jag kan ha klantat mig. Veterinären var ute för att vaccinera en av mina hästar idag. Jag tänkte inte på att nämns att det skulle vara en grundvaccinering- alltså spruta ett av två. Så nu är ju frågan om det är samma dos i spruta ett som i en årsvaccination..? Kan inte prata med veterinären förrän på måndag, men här är säkert någon som har koll..?
 
Alltså, jag kan ha klantat mig. Veterinären var ute för att vaccinera en av mina hästar idag. Jag tänkte inte på att nämns att det skulle vara en grundvaccinering- alltså spruta ett av två. Så nu är ju frågan om det är samma dos i spruta ett som i en årsvaccination..? Kan inte prata med veterinären förrän på måndag, men här är säkert någon som har koll..?

samma dos. Men är det influensa så är grundvaccinationen numer 3, inte 2.
 
Samma innehåll. Enda som skiljer är om dom får vaccin och stelkramp men det ser veterinären i passet.
Och det är som tidigare skrev 3 sprutor för vaccin nu för grund om man vill tävla
 

Liknande trådar

Hästvård I juni upptäcktes en svullnad i vänster frambenets skenben. Svullnaden fortgick trots kyla, bandagering och sjukhage och en smygande...
Svar
4
· Visningar
902
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
360
Senast: Sirap
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
20
· Visningar
1 107
Senast: monster1
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
641

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp