Bukefalos 28 år!

Grushagar - bra alternativ

Sv: Grushagar - bra alternativ

Beroende på vad det är för hage dom står i. Jag har lånat en hage lite högre upp vid skogen som lutar men det blir alltid lerigt vid grinden och där står dom oftast, och schakta bort och lägga grus är svindyrt, även förgäves, tycker jag.
 
Sv: Grushagar - bra alternativ

Dom får inte mugg när dom står inne, går i paddocken eller ridhuset, eller rids ut, så vart kommer muggen ifrån då isf?

Jag jobbar till 20.00, är hemma 21,00 och har inte möjlighet att spola av mina hästar varje kväll. Givetvis när jag är ledig eller om jag jobbar kort dag att hästarna då spolas av och går iggenom samt smörjs in med diverse mugg salvor.

Jag har tyvärr inte ett stall hemma, som många här har, så jag har inte möjlighet att vara där morgon och kväll.

Tro mig, jag vill att mina hästar skall vara ute men när en har haft så svår mugg att han gick på butta och pencilin + recept belagda salvor och hade så ont, det vill jag inte igen, dom andra två har haft lindrig mugg och är fri från det nu. 5 åringen går ute nu och har gjort sedan december varje dag.

Men det är mina hästar och jag gör det som jag tycker är bäst för dom.
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 576
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Min häst rullade fast i boxen för ca 3 veckor sedan. Sparkade sig själv (såg ej så dramatiskt ut vid händelsen) men stod sen på 3 ben...
Svar
5
· Visningar
1 541
Senast: MiniLi
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 318
Senast: Mabuse
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
11 12 13
Svar
256
· Visningar
20 803

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp