Gubbsjuka...

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Maira
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 70
  • Visningar Visningar 7 748

Maira

Trådstartare
...pratar man ju om.

Men nu har ju Oscar Zia (Let´s dance) fått beundrar/sexbrev/nakenbildar från kvinnor i allahanda åldrar även mogna sådana...

"Gumsjuka"i kubik och kvadrat? Pojkstackarn är ju bara 16 år. Även om jag själv tycker att han utstrålar förbluffande mycket manlighet sin ringa ålder till trots.

Sv: Gubbsjuka...

Drar mig till minnes en bild från en biosalong när någon av Twiligth-filmerna visades. På främsta raden satt ett gäng kvinnor i medelåldern med stora skyltar där det stod "We love you Edward", bilder på honom osv. Någon hade kommenterat bilden med att hade det varit medelålders män som suttit och skrikit och blivit helt till sig över Bella hade de blivit eskoterade ut av polisen.

Drar mig till minnes en bild från en biosalong när någon av Twiligth-filmerna visades. På främsta raden satt ett gäng kvinnor i medelåldern med stora skyltar där det stod "We love you Edward", bilder på honom osv. Någon hade kommenterat bilden med att hade det varit medelålders män som suttit och skrikit och blivit helt till sig över Bella hade de blivit eskoterade ut av polisen.

Eller hur... :-S

Lite pedofilvarning är det allt?

Åldern är väl oväsentlig, det blir möjligen lite mer märkligt men oavsett är beteendet anmärkningsvärt.
Även kvinnor kan vara rätt sunkigt stillösa även om det är män som i första rummet anklagas för kvinnoförnedrande manér.

Åldern är väl oväsentlig, det blir möjligen lite mer märkligt men oavsett är beteendet anmärkningsvärt.
Även kvinnor kan vara rätt sunkigt stillösa även om det är män som i första rummet anklagas för kvinnoförnedrande manér.

Min boyfriend är 17 år yngre än mig ..fast han är ju byxmyndig såklart ;)

fast det måste ju vara förskräckligt för pojken att få skamliga förslag av gamla tanter ....han har väl precis börjat med jämnåriga :o

Det har jag tänkt på vid några tillfällen. När män visar likadant intresse minderåriga tjejer vrålar man pedofili lång väg men när kvinnor gör detsamma för minderåriga pojkar så är det plötsligt helt ok.... :crazy:

martha, märks inte er ålderskillnad? :)

Det har jag tänkt på vid några tillfällen. När män visar likadant intresse minderåriga tjejer vrålar man pedofili lång väg men när kvinnor gör detsamma för minderåriga pojkar så är det plötsligt helt

Fast ok är det väl inte. Däremot så uppmärksammas det kanske inte lika mycket.

Senast ändrad:

fast det måste ju vara förskräckligt för pojken att få skamliga förslag av gamla tanter ....han har väl precis börjat med jämnåriga :o

Är han kanske för ung för att delta i ett sådant program, med tanke på det "sexuella" innehållet, uttryckssätt i vissa danser osv?

Det har jag tänkt på vid några tillfällen. När män visar likadant intresse minderåriga tjejer vrålar man pedofili lång väg men när kvinnor gör detsamma för minderåriga pojkar så är det plötsligt helt ok.... :crazy:

martha, märks inte er ålderskillnad? :)

Ja det är ju dubbelmoraliskt att det är "ok" åt det hållet o man skrattar åt det och är det åt andra hållet är det väl straffbart ...O_o

Har inte tänkt på det på det viset , vi är nog ganska lika, jag är ju inte direkt den mognaste 50 åringen jag känner :p ...men han är ju en vuxen karl så det känns ganska mer uppiggande o ha en ung fräsch istället för den traditionella äldre mannen :d

Fast ok är det väl inte. Däremot så uppmärksammas det kanske inte lika mycket.

Jag menade att folk inte tycker att det är så allvarligt på det viset egentligen. Det blir en snabbare reaktion på det omvända, och en betydligt mer negativ reaktion. Det har nog med att göra att det inte finns lika många kvinnliga pedofiler som det finns manliga kanske.

Jag har själv svårt att se vad man ser i en 16-18 åring när man är äldre än så, herregud så unga de är ju :D Åldersgränsen mellan folk som är äldre än tonåring/20 åring känns inte alls konstigt känner jag. Då är ju båda vuxna och inte så unga längre. Men åldersgräns överlag funderar jag på ibland, är man inte på helt olika ställen i livet? Livserfarenhet färgar ju människor på ett sätt ju, märker man inte av det?

Som tonåring, 18-20 hade jag en vän som var 78-80 år under samma period och han hävdade att hade jag varit äldre och han yngre så hade han gift sig med mig. :o 60 års skillnad är ju verkligen att ta i, jag funderade ofta på vad han såg hos mig som gjorde att han kände så. Jag var ju ung, hade inget av all den erfarenheten han besatt! Det vi hade gemensamt var djurintresset och känslan för djur. Vi resonerade likadant och det var han inte alls van vid. Han kallade oss tvillingsjälar! :eek:

Liknande trådar

Äldre Eftersom jag gillar att låta mina tre barn ärva varandras kläder så har min 6 åriga dotter även de äldre sönernas kalsonger i sin lilla... 4 5 6
Svar
103
· Visningar
10 976
Senast: Vogue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Uppdateringstråd 31
  • Shop to you drop, del 4