Guldfärgat kimblewick?

Sv: Guldfärgat kimblewick?

vet inte var det finns att köpa, men om du inte hittar ngt guldfärgat så kan du ju ta ett vanligt silverfärgat och färga sidorna guldiga ^_^, maskerar man det som ska vara i munnen ordentligt så behöver man inte oroa sig för att hästen får i sig färg som flagnar av.

Kan ju svara för mig själv. Port får inte plats i munnen på min häst, slår upp i gommen om man ta i tygeln.
Tydligen inte helt ovanligt enligt min tandutbildade vette.
Min häst är stor o rejäl men har väldigt snålt med plats i munnen.

(Av ren nyfikenhet) varför inte med port? :)

Precis som Bison skriver, det får inte plats. Tycker de där tungfrihetsupphöjningarna är rena lögnen:o Jag kör med raka kimblewick och pelham, även om de är svagt böjda (Globus har jag).

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 874
Senast: Görel
·
Kläder & Bli fin Vi gjorde misstaget att köpa en förlovningsring som bara var guldpläterad så den är rejält avskavd redan efter 1,5 år så vi funderar på...
Svar
18
· Visningar
1 423
Senast: Lyan
·
Utrustning Under alla år har jag varit väldigt och fullständigt övertygad om att alla hästar kan/bör/ska gå på vanliga enkla bett. Nu har jag två... 2 3
Svar
58
· Visningar
6 369
Senast: Oknytt
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
765
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka