Guldfasanerna

20240522_193716.jpg
 
Jag har också köpt hem två små röda acerbuskar som ska in i inhägnaden, och bambun bör komma snart.

Jag måste dock erkänna att jag har reservationer för lilla trean med sitt knepiga ben. Försöker förbereda mig på att det kanske inte går att ordna.

Hur ser benen ut?
 
Båda benen glider ut, men det ena är nästan vridet bakåt och så gott som omöjligt att fixera på ett vettigt sätt. :( Jag försöker hålla och hantera så mycket som möjligt när jag är hemma, men det hjälper inte så mycket när det glider ur position resten av tiden.

Ja, det lät väldigt komplicerat. Tror du är på rätt tankeväg iallafall.
 
  • Hjärta
Reactions: Sel
Nu är de små avlämnade och omstoppade uppe på hotellet. Jag var så uppe i varv att jag glömde ta kort, men deras nya hus är ärligt talat inte så mycket att titta på. Det är ganska precis lika stort som härhemma, men de har riktigt strö och verkar överlyckliga med det! De försökte också sandbada i fodertråget så jag antar att jag måste ge dem en sandlåda nu. :idea:

Om de blir kvar däruppe lär det inte dröja länge innan vi uppgraderar boningen till någonting större, och när vädret tillåter (och de är stora nog att inte riskera att fastna i gallret) kan de börja gå ut någon timme i solen då och då.
Våra groundskeepers är jätteimpade över hur tama de är- de hoppade inte ens till när vi använde häftpistolen på locket... men ja, de flyger faktiskt nu märkte vi. Det är inte bara små busiga hopp längre. :heart
 

Liknande trådar

Övr. Djur Har två hönor sedan tidigare. I somras fick vi en tupp av en "granne" och samtidigt 10 ägg, 5 vita och 5 ljusbruna, eftersom vår ena...
Svar
3
· Visningar
3 119
Senast: LIA
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp