Bukefalos 28 år!

Gulligaste djuret?

Är lite fundersam vad katterna skulle säga om en iller, men annars vill jag ha😍
Underbara husdjur🥰 vad gäller katt och iller så visades för det mesta ömsesidig respekt. Men så kunde illrarna (jag hade två) ibland få för sig att jaga i flock och valde ut en katt i hushållet som mål🙄 det hände ju inte så mycket mer än att de fick fart på katten som sa några väl valda ord, fräste iväg och upp på närmsta stol.
Det tråkiga med illrar är dess relativt korta livslängd..
 
Så söta! Men ser de vuxna djuren något? :rofl:
Haha, ja det kan man verkligen undra! Jag och min sambo råkade slå upp vårt tält i en Highland cattle-hage när vi var och campade en gång för några år sedan (vi trodde att vi placerat oss utanför hagen, men det fanns tydligen öppning i staketet som vi inte upptäckte förrän flocken kom gåendes vid 20-snåret) och då var det en som kunde se tillräckligt bra för att sikta in sig på min ciderflaska i alla fall :laugh:

3_5d10eb949606ee73c581cc08.jpeg
 
Uttrar och sälar är också väldigt gulliga! 😍 Svårt att välja då jag tycker att nästan alla djur är söta. Undantaget är väl vissa insekter som getingar (fobi), fästingar och mygg.. ☹️
 
Är lite fundersam vad katterna skulle säga om en iller, men annars vill jag ha😍
Jag räknar iskallt med att det är som att ha en busig kattunge hela deras liv (och som luktar ... intressant), och då jag kan redan svära och längta efter när kattungen växer till sig så är jag lite fundersam :rofl:


Jag hade dock gärna velat träffa någon IRL :love: Min längtan efter andra husdjur har nämligen botats när jag fått träffa dem och se/prova på ägarlivet :rofl: räknar med samma sak när det gäller dessa små troll också :D
 
Underbara husdjur🥰 vad gäller katt och iller så visades för det mesta ömsesidig respekt. Men så kunde illrarna (jag hade två) ibland få för sig att jaga i flock och valde ut en katt i hushållet som mål🙄 det hände ju inte så mycket mer än att de fick fart på katten som sa några väl valda ord, fräste iväg och upp på närmsta stol.
Det tråkiga med illrar är dess relativt korta livslängd..
5-10 år enligt Google, stämmer det?
 
Jag var inne med mina hos veterinär när de var runt 6-7 och då tyckte de att de var väldigt gamla och imponerade över hur pigga de var. Men detta är runt tio år sen nu..
Hm. Det är ju Google så det är inte säkert att google har rätt.
 
Hm. Det är ju Google så det är inte säkert att google har rätt.
Svårt att säga, mina blev ca 8 år iaf. Och var då pigga in i det sista. Väldigt trevliga djur och man fäster sig något fruktansvärt vid dem så därför vill jag inte skaffa igen om 8 år var en hög ålder. Men men jag ska inte sidospåra mer nu 🙂
 
Jag räknar iskallt med att det är som att ha en busig kattunge hela deras liv (och som luktar ... intressant), och då jag kan redan svära och längta efter när kattungen växer till sig så är jag lite fundersam :rofl:


Jag hade dock gärna velat träffa någon IRL :love: Min längtan efter andra husdjur har nämligen botats när jag fått träffa dem och se/prova på ägarlivet :rofl: räknar med samma sak när det gäller dessa små troll också :D

Jag har träffat en på riktigt en gång bara, minns inte att den luktade något speciellt med annars har jag också hört att dom kan lukta :D men ja söta som socker är dom!
 
Underbara husdjur🥰 vad gäller katt och iller så visades för det mesta ömsesidig respekt. Men så kunde illrarna (jag hade två) ibland få för sig att jaga i flock och valde ut en katt i hushållet som mål🙄 det hände ju inte så mycket mer än att de fick fart på katten som sa några väl valda ord, fräste iväg och upp på närmsta stol.
Det tråkiga med illrar är dess relativt korta livslängd..
Jasså kanske katterna som skulle jagas då, jag va rädd för tvärt om 😅
 
Jag räknar iskallt med att det är som att ha en busig kattunge hela deras liv (och som luktar ... intressant), och då jag kan redan svära och längta efter när kattungen växer till sig så är jag lite fundersam :rofl:


Jag hade dock gärna velat träffa någon IRL :love: Min längtan efter andra husdjur har nämligen botats när jag fått träffa dem och se/prova på ägarlivet :rofl: räknar med samma sak när det gäller dessa små troll också :D
Näe, träffar du en iller irl blir du inte botad 😆 då vill du ha tre sen i stället.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 132
Senast: Amha
·
Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
606
Senast: niardasp
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
749
Senast: valy
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 494
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp